Was Albert Einstein een slechte student?

Voor zover ik weet is een 1 de hoogste cijfer die je kan krijgen in Duitsland en een 6 de laagste.

Dit is de cijferlijst van Einstein, dit is toch ongelooflijk slecht, of was het toen anders?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Einstein-matura.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Het beste antwoord

Einstein volgde het laatste jaar van zijn middelbare school (waarvan de cijferlijst in de link stond) in Zwitserland waar in tegenstelling tot Duitsland een 6 het hoogste cijfer is en een 1 het laagste.

Met dit diploma werd hij toegelaten op de universiteit van Zurich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat klopt! Einstein was een dramatische student die op het laagste niveau in Duitsland slechte cijfers haalde. Hij was zo onbegrepen dat niemand zijn intelligentie zag. Later pas kwam dat aan het licht, en de rest is bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus er is nog hoop voor me..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gloort een gouden toekomst! ;-)
Hij kon niet aarden op de middelbare school (voelde zich eenzaam) en hield het na een paar maanden al voor gezien.

In 1895 (op 16-jarige leeftijd) deed Einstein, hoewel hij er eigenlijk twee jaar te jong voor was, met speciale toestemming toelatingsexamen voor de ETH, de Eidgenössische Technische Hochschule (de technische universiteit van Zürich). Hij presteerde goed in de bètavakken, maar zakte op Frans en Geschiedenis. Om de middelbare school af te ronden stuurden zijn ouders hem naar Aarau in Zwitserland. Daar kwam hij op het volgende gedachte-experiment, dat vooruitliep op zijn speciale relativiteitstheorie: een waarnemer die met de lichtsnelheid met een lichtgolf meerent, ziet een staande golf. In 1896 ontving Einstein zijn middelbareschooldiploma, waarna hij alsnog naar de Eidgenössische Technische Hochschule in Zürich ging.

Dus ja...hij haalde misschien slechte cijfers ('slechte student') maar op zijn zestiende had hij het concept van de relativiteitstheorie al in zijn hoofd! Leeftijd zegt dus niets. Uitmuntende rapportcijfers zijn ook géén garantie voor de toekomst. ;-)