wat helpt tegen verkoudheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het krijgen ervan te voorkomen? Of wat te doen als je het al hebt?

Antwoorden (11)

Neuspray natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine C onder andere want dat verhoogt de weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme voeten, hoge weerstand (vooral via vit c ja), gelukkig zijn, hygiëne en zonlicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honing dit werd vroeger gebruikt als een soort antibioticum , stomen en een ui op je nachtkastje over naast je bed daar blijft en ga je neus van open
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo das wel een heel sterke geur!
ga je dan niet stinken??
Ze zeggen dat chocola nu ook helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoomdouche, haalt al het slijm weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lekker uitzweet gaat het waarschijnlijk eerder over.. Je kunt dus met een muts en dikke kleren bijv. in bed gaan liggen en slapen en lekker je ziekte uitzweten,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippensoep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er valt weinig tegen een verkoudheid te doen. Er zijn geen medicijnen tegen en er is niet echt een manier om het te voorkomen (in tegenstelling van wat vaak beweerd wordt heeft kou en tocht geen invloed).

Als je eenmaal aan het snotteren bent kan je het beste je neus proberen open te houden. Stomen en neusspray (niet lager dan een week!) en warm douchen helpen om de boel open te houden (dit is echter meer voor je comfort en evt. om te helpen een voorhoofdsholteontsteking te voorkomen dan dat het je verkoudheid geneest). Zorg ook dat je goed slaapt en op tijd gaat slapen. Sommige mensen gaan bij een verkoudheid allerlei vitamine preparaten slikken maar in de praktijk hebben die geen enkel nut. De hoeveelheid extra vitamine C die je nodig hebt om een meetbaar (niet eens persoonlijk merkbaar) effect te hebben is ontzettend groot en niet de moeite.
Het zou niet langer dan enkele dagen moeten aanhouden dus het is voornamelijk even door de zure appel heen bijten. Het gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen met gesloten ramen . Na het opstaan kan je de ramen zo wijd openzetten als je wilt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch makkelijk........hoestdrank!!!!!!!en pillen als het heel erg is
Bronnen: