Waarom maken bedrijven de verpakking van hun product zo onhandig?

Wat was de gedachtegang van iemand die bij een verpakkingfabriek werkt toen die verpakking ging maken voor een bepaald product. Het is toch de bedoeling dat als je een product koopt dat je deze dan ook kan gebruiken. Waarom gebeurt het dan zo vaak dat het een operatie op zich wordt om de verpakking op te maken. Is deze medewerker boos op de samenleving en is dit zijn revanche? Of zit er een persoonlijk drama achter? Of is zo'n persoon gewoon niet slim genoeg om een fatsoenlijk verpakking te bedenken? Wat denken jullie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Idd, weet je wat ik lastig vind, die chupachup lolly's! half uur frutselen tot het papiertje deraf is. En ook het mondwater van Listerine is zo kut. Je moet de knop helemaal ingedrukt houden en dan draaien op een bepaalde manier, maar ik denk dat dit voor de beveiliging is zodat het niet gaat lekker op een of andere manier.

Het product moet er ongebruikt uitzien... Daarom dat als je zo´n product vervolgens kunt bevrijden van zijn verpakking, dan kijk je niet zo nauwkeurig meer... Het bedrijf moet ook zijn imago verkopen... Als je je niet kunt onderscheiden in het product, dan moet je je tenminste kunnen onderscheiden in de verpakking... vandaar...

Ik denk dat de goedkoopste minimaal acceptabele oplossing wordt gekoezen. Als een betere oplossing iets duurder is dan zie je klanten toch voor de goedkopere kiezen.

Als een product eenvoudig te openen is, dan is dit ook eenvoudig te doen in de winkel. Neem de Chup-a-Chups. Als die eenvoudig open zouden gaan, zijn ze een uitermate geschikt 'steelbron'. Winkeldiefstal is nog altijd een grote aftrekpost voor winkels. Ik denk dus dat naast bovengestaande redenen winkels ook bedrijven aansporen voor een goed gesloten verpakking.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100