Problemen met ouders thuis, hoe stop ik dit?

Niet dat ik niet alles heb wat ik nodig heb maar meer van die ruzies, ik ben nu 13 en ze vinden me te jong om met vriendinnen de stad in te gaan, of ik mag ook niet naar fris ( jongere disco) en vaak dan vallen ze me lastig met heel veel en dan doe ik het bijf wel maar mn ouders dringen zo op dat ik er gek van wordt. Over school zeuren ze ook de hele tijd terwijl ik meestal een B heb das tussen een 7 en 8 en als ik een C haal tussen een 5 en 6 dan beginnen ze te zeuren vaak gaan onze ruzies over vrijheid dat ze me teveel vasthouden en ik heb gewoon geen zin meer en mijn moeder zei net; wil je naar een internaat ofz op dit moment zou ik dan niks liever willen, ze zitten me zo op de nek dat ik soms wenste dat ik nooit geboren was, zo een rot gevoel geven ze me.

Weet jij het antwoord?

/2500

Praat met ze, vertel wat je dwars zit en doe dit op een rustige manier. En met naar de stad gaan bedoel je uit gaan? 13 is ook te jong, je komt nergens binnen en drank krijg je pas mee als je 16 bent. Vergeet niet dat je ouders het beste voor je willen. Ze willen dat jij later een goede baan krijgt en daarom zeuren ze over school. En dat je bepaalde dingen niet mag doen komt omdat ze een zekerheid willen hebben dat hun dochter niks overkomt. In plaats van te zeggen dat je vriendinnen wel mogen kun je beter zeggen waarom jij vind dat het wel kan. Maak afspraken met ze bijvoorbeeld om 10 uur thuis en dat je thuis zal worden gebracht door de ouders van je vriendin. Dit geeft meer duidelijkheid en wellicht zien je ouders in dat je het misschien wel aan kunt. Kom na het maken van zo'n afspraak hem ook na, anders zullen je ouders de volgende keer twijfelen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100