Wat maakt iemand succesvol in wat hij of zij doet?

Waardoor is iemand met talent minder succesvol dan iemand zonder talent. welke factoren spelen daarin een rol? Dit kan toegepast worden in alle gebieden van het leven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Door alles wat je doet met passie, gevoel en overgave te doen. Kennis is niet altijd het belangrijkste en enige wat nodig is om succesvol te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

In mijn visie is er maar één factor die tot succes leid en dat is vooral veel geluk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar welke karaktereigenschappen heb je nodig tot succes te komen en speelt het een rol volgens jou hoe jij in het leven staat?
In wat hem onderscheid van de "meute". Er zijn veel mensen die ontzettend goed zijn in wat ze doen. Neem bijvoorbeeld zingers er zijn duizenden mensen die kunnen zingen als een nachtegaal toch worden de meeste niet beroemd. Waarom? Omdat ze allemaal op elkaar lijken. Je moet iets hebben waardoor jij jezelf afzet tot de menigte. Vakkundigheid speelt daarbij natuurlijk wel een rol maar jezelf kunnen onderscheiden gaat het natuurlijk om. Jezelf kunnen onderscheiden door je vakkundigheid is natuurlijk het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom hoe je je talent weet te gebruiken. Probleem is dat we vaak niet weten wat ons talent is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer je wel achter je talenten bent gekomen, naarmate je ouder wordt wordt n.l. je eigen identiteit sterker en ga je sterke punten automatisch ontwikkelen. wat maakt dan het verschil? stel nou jij hebt hetzelfde talent als mij alleen jij bent succesvol in wt je doet in ik niet, welke eigenschappen heb je volgens jou nodig om je talenten te ontwikkelen?
Het is mooi meegenomen als je een aangeboren talent hebt maar als je hier niets mee doet zal het nooit iets worden.Talent alleen is niet genoeg,je moet liefde voor je werk hebben en je er volledig in storten.Dat is terug te zien in het resultaat.Iemand zonder talent kan daarintegen wel sucsesvol zijn, door zich te verdiepen in het werk en zich vol overgave in het werk te storten.Het plezier in je werk en voldoening zijn de grootste verdiensten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een talent is een gave. Wat je ermee doet is je eigen keus. Dus het draait voornamelijk om doorzettingsvermogen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies het is een gave wat je hebt meegekregen. Durf je talent / gave te gebruiken in je leven. Het leven is kort en het zou zonde zijn wanneer je sterke punten niet benut, voor jezelf en voor je omgeving. Wanneer jij je gave ontwikkeld in dit leven ontwikkel je jezelf en daarbij je omgeving op een positieve manier. Wanneer iedereen dat zou doen verander je het leven op aarde in een postieve manier, want de kennis die jij hebt opgedaan in je leven geef je door aan anderen die zich daardoor ook weer ontwikkelen, zo blijf je in een opwaartse spiraal zitten. Op het moment dat jij je talenten niet benut ga je bergafwaarts. Durf daarom te kiezen om je talent te ontwikkelen. mee eens?
iedereen is wel ergens goed in, dus als je daar je beroep van maakt dan zit je goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt talent hebben, maar je moet het ook kunnen verkopen. Ik heb wel eens een hele goede gitarist gezien, maar een band leggen met het publiek, dat kon hij niet. Ik kreeg zelfs de indruk dat hij publiek en overige bandleden verachtte. Dan kun je spelen wat je wilt, maar je zult er nooit veel mee verdienen.
Je kunt een goed technicus zijn, maar als je niet met een werkgever of een opdrachtgever kunt omgaan dan kun je het wel vergeten.
Je talent moet dus wel voor je medemens toegankelijk zijn om er van te kunnen profiteren.
En verder is alles van belang 10% inspiratie en 90% transpiratie natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus die gitarist wist dat ie goed was, maar had zo'n groot ego dat hij zijn talent niet wilde delen met anderen, waardoor eigenlijk zijn eigen ontwikkeling stil komt te staan. Door juist te praten met anderen gitaristen zou hij tot nieuwe inzichten kunnen komen, zich kunnen ontwikkelen en zou hij anderen ook kunnen helpen zich te ontwikkelen. Dat is eigenlijk een bepaalde vorm van lafheid, wanneer je niet optimaal gebruik maakt van je talenten, voor jezelf te ontwikkelen maar daarbij ook anderen van je talent te laten genieten en anderen muzikanten ook te laten ontwikkelen.
ben je het hiermee eens?
met tranpiratie bedoel je hard werken en doorzettingsvermorgen neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij noemt het laf maar ik zou het toch liever tragisch noemen; niemand heeft zichzelf gemaakt of opgevoed.
Maar het blijft evengoed jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik koos het woord laf dat is misschien niet helemaal op zijn plaats. rekening houdende met allerlei externe factoren komt het er dan op neer dat je het niet durft. ik heb dit in mijn leven ook zelf ervaren en kwam tot de conclusie dat ikzelf laf ben geweest door niet voor mezelf en anderen op te komen. Ik heb op een dag gezegd NU stopt dit . daarvoor moet je geloof in jezelf hebben en dat kan idd door allerlei factoren zijn afgebroken.
Succesvol zijn in wat je doet is het doorzettingsvermogen en de inzet die je erin steekt om dat te bereiken wat je wil bereiken.
Er zijn legio mensen die geen bijzonder talent hebben en toch uitermate succesvol zijn in wat ze doen puur op inzet en doorzettingsvermogen hebben ze bereikt wat andere niet bereiken die meer talent of zo je wil mogenlijkheden hebben.Dit omdat ze zich foccussen op dat wat ze doen en ze dit goed willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is voor mijzelf doen wat je leuk vindt. Als je doet wat je leuk vindt, dan komt succes vanzelf. En dat hoeft niet per se in de vorm van veel geld te zijn. Het is de voldoening die je haalt uit wat je doet, wat je echt succesvol maakt.

Voorbeeld: je bent vrijwilliger en helpt mensen dag in, dag uit. Je verdient in principe niets, maar door zoveel mensen te helpen, krijg je waardering en daar kan geen salaris tegenop.

Als je kijkt naar het begrip "succesvol" en dan enkel toegepast op geld, dan is de rijkste persoon ook het meest succesvol. Maar wat moet je met al dat geld, als het je geen goed gevoel geeft, als je er niet van kunt genieten? Als je het geen waardering geeft?

Tevens ga je als rijk iemand naar mijn gevoel steeds meer van de echte wereld afstaan. Hoe groter je succes, hoe eenzamer je je dan voelt. De vraag rijst of je op die manier succesvol wilt zijn. Dat zul je pas weten als het zover is, echter dat is voor (misschien maar gelukkig) de meeste van ons niet weggelegd.

In de bron vind je nog veel meer manieren om succesvol te worden. In elke reden zit wel een (stukje) waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enthousiasme in hetgeen je doet. Jezelf verdiepen in de materie en daar gewoon de beste in worden.