Onder zwaar vuurwerk word verstaan vuur werk dat meer zwart(bus)kruit bevat dan het vuurwerk dat voor de consument te koop is. Dat verschilt dan wel per soort vuurwerk, zo mogen chinese rollen 2500 gram kruit bevatten en een rotje maar een halve gram. En er zijn veiligheidsklasses waaraan vuurwerk moet voldoen met hoeveel gevaar voor letsel/schade het kan veroorzaken

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry voor de rare laatste zin. 'En er zijn veiligheidsklasses waaraan al het vuurwerk moet voldoen. Hieraan kun je zien welke gevaren het vuurwerk met zich mee brengt en daardoor de kans op schade en/of letsel.' is beter gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een bom kan je als zodanig beschouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zwaar is ieder voor zich. De een vind een nitraat zwaar, de ander een gewone shock of kleine komeet. In Nederland is het maximale qua pot (kist) 500 gram. Dit kan betekenen dat er 10 shots van 50 gram in zit of 100 shots van 5 gram.
Conclusie: 'Zwaar' is slechts een meningsopvatting.