Waarom moet je nu om het half jaar nieuw beltegoed op je mobiel zetten bij Hi! en waarom kan ik nu al niet meer bellen en sms'en?

Ik probeerde een sms te sturen, maar dan krijg ik bericht van Hi! dat de sms niet verstuurd kon worden, omdat over 9 dagen mijn prepaid tegoed verloopt en mijn nummer geblokkeerd zal worden als ik niet snel opwaardeer.

Lekker logisch, over 9 dagen verloopt het beltegoed en nu al kan ik geen sms meer sturen en niet meer bellen. En als ik bel, zegt zo'n mens dat je prepaid tegoed 12 maanden geldig is, terwijl ik een half jaar geleden opgewaardeerd heb.

En ik heb nog behoorlijk wat beltegoed erop staan en eerder verliep het altijd om het jaar, maar nu dus om het half jaar.

Waarom is dat? Om je te laten overstappen op een abonnement? Ik bel nauwelijks en sms'en af en toe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat je 9 dagen voordat het verloopt er niks meer mee kan doen, vind ik niet echt kloppen.
Zoals je zelf eigenlijk al zegt, om je over te laten stappen op een abbonement en tegelijkertijd ook om geld te verdienen. Er zijn mensen die hun telefoon nauwelijks gebruiken, maar om ook meer van hun te kunnen verdienen hebben ze dus bedacht dat je zoiezo elk half jaar moet opwaarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geldtrekkerij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk willen de aanbieders van een prepaid dienst ook wat verdienen. Het is afhankelijk van de dienst met welk interval en met welk minimum bedrag ze willen dat je opwaardeert.

Zelf heb ik een prepaid van vodafone, wel regelmatig even een belletje doen om te voorkomen dat je nummer verloopt.

Er geldt geen verplichting om je beltegoed om de zoveel tijd op te waarderen.