Hoe snel gaat miijn led knipperen bij 51hrtz ??? Wie helpt mij

Ik ben op zoek naar de limiterende factor in de snelheid waarmee ik een LEDje kan laten knipperen. Om met 50 Hz te knipperen, moet ik om de 10 ms kunnen zeggen dat hij aan/uit moet gaan, dus dat zal wel gaan, maar voor 51 Hz, moet dat elke lke 9,8039215686274509803921568627451... ms. Nou neem ik aan dat dat waarschijnlijk een moeilijk verhaal wordt, maar ik vraag me af bij welk getal achter de komma het mis gaat. Dit zal ongetwijfeld afhangen van het soort LED en andere hardware waarmee ik alles aanstuur. Daarom wil ik niet weten hoe precies 'de' LED is, maar welke factor een limiet stelt aan zijn snelheid (is het de snelheid waarmee elektronen bewegen, de snelheid waarmee mijn computer commando's kan geven, etc.).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Stuur mij ff je schema dan los ik het op