Beoordeel je vaak vragen en antwoorden op GV?

Zelf kan ik, niveau 1 zijnde, alleen maar vragen als goed bestempelen en nog geen antwoorden beoordelen. Zeker bij antwoorden heb ik vaak een mening over of ze goed of slecht zijn. Het lijkt me dat anderen dit ook moeten hebben. Mijn vraag is dus ook "als je een antwoord goed of slecht vind, geef je dan ook een beoordeling" en als je een vraag goed vind, klik je dan ook goede vraag.
En als je dit niet of bijna nooit doet, waarom dan niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (13)

Ik doe dat heel vaak, omdat ik dat moet doen... Als het klopt doe ik een + en anders doe ik niets... Afkeuren helpt toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, regelmatig! Ik plus alleen bij antwoorden die ik echt goed vind, of die me over de grond doen rollen van het lachen. En minnen doe ik bij echte onzin antwoorden, of feitelijke onwaarheden in een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo nu en dan. Ik schat dat ik bij zo'n 3 tot 5% van de vragen en antwoorden die ik zie, een duimpje geef. Waarom niet meer? Je moet goed nadenken of een antwoord een (negatief) duimpje waard is. Want 't moet wel een eerlijk duimpje zijn in je gedachten. En nog langer nadenken kan ik beter niet doen... Want ik zit er al veel te lang op, hehehe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een vraag interessant vind om te weten en ik weet er
het antwoord niet op, klik ik GoeieVraag.
Als ik een antwoord echt goed vind geef ik een plusje, met soms een reactie waarom. Ongeveer 15 per week.
Minduimpjes geef ik alleen bij irrelevante, duidelijk foute en compleet dubbele antwoorden. Ongeveer 1 per week,
dus niet vaak. Ik hou niet zo van negatief beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja regelmatig.

Ik heb trouwens wel het idee dat er meer plusjes en minnetje worden gegeven dan dat een vraag als een "goede vraag" word bestempeld.
Maar dat kan aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik beoordeel regelmatig antwoorden. Ik vind het zelf ook fijn om beoordeeld te worden bij mijn (vragen en) antwoorden, en ga er vanuit dat dat voor de meeste GV-ers geldt.
Als je namelijk van meerdere mensen een plusje krijgt geeft het een goed gevoel dat je een goed antwoord hebt gegeven. Als je veel minnetjes krijgt kan dat je aan het denken zetten waarom dat is en misschien je antwoord herzien.
Vragen als goede vraag beoordelen doe ik alleen als ik de vraag lees en zelf ook enorm nieuwsgierig ben naar het antwoord of als het een vraag is die ik zelf gesteld zou kunnen hebben, maar waar ik niet op was gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beoordeel vaak vragen op GV, omdat ik merk dat dit weinig wordt gedaan.
De plusjes worden vaak gegeven en een minduim niet zo heel veel, sommige doen het ook voor lol.
In het begin gaf ik helemaal geen min maar soms als het echt een heel slecht antwoord is doe ik het wel.
Positieve duimpjes is leuk om te ontvangen en daarom geef ik ze zelf erg veel. En ik schiet regelmatig hardop in de lach dat is voor zeker een plus waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een antwoord echt heel onsympathiek, niet waar of vooringenomen vind dan geef ik een minnetje. Vind ik een antwoord helemaal waar en de moeite waard dan geef ik een plusje. Soms is het antwoord waar of niet maar dan vind ik de vraag oninteressant, dan geef ik niks. Soms is het antwoord niet interessant, geef ik ook niets.

Is een vraag, volgens mij, echt een 'goeievraag' dan klik ik op de goeievraag-knop. Een slechtevraag-knop is er helaas niet anders had ik daar vast ook wel op gedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Ik beoordeel ook wel eens antwoorden met een plus duimpje of min duimpje.
En als nodig is zet af entoe een reactie erbij. en als niet nodig is zet ik er niks bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd een mening over de antwoorden die gegeven worden en vragen die gesteld worden. Maar ik beoordeel het niet heel veel. Het waarderen doe ik wel vaker dan het geven van een min.

Het moment dat ik een waardering toe ken, is wanneer het antwoord compleet op mij aansluit. Het moet me niet enkel aanspreken; het moet kloppen, de waarheid zijn, de woorden moeten mij raken zodat ik weet dat het zo is.

Minnen doe ik zodra ik antwoord mij werkelijk irriteert, en dat is niet zo gauw het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een antwoord tegenkom waar ik zelf achter sta, of die ik gewoon erg sterk vind.. dan krijgt ie zeker een plus.
Ik geef eigenlijk bijna nooit een min.. Dit heeft toch geen concequenties op de punten van degene die het antwoord heeft getypt. Daarnaast zijn er al genoeg GV-ers die met minnetjes strooien. Als ik het echt niet met een antwoord eens ben zal ik een reactie achterlaten. Dit doe ik trouwens altijd bij een + of -.
Ik vind het ook prettig als mensen dat bij mijn antwoorden doen.

Jij, als niveau 1 zijnde, kunt toch ook altijd een reactie achterlaten om kenbaar te maken dat je het wel of niet eens bent met het gegeven antwoord? Hier heb je helemaaal geen duimpjes voor nodig. Reacties zijn veel duidelijker als je tenminste op een goede manier feedback geeft. (Dus niet zoiets van: "Nou, daar ben ik het niet mee eens." of: "Dat heb je niet goed") Dat zie ik ook vaak hier en het slaat echt nergens op. Daar heeft niemand wat aan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede vragen worden gewaardeerd en ik kies altijd het antwoord dat echt een antwoord op mijn vraag was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vragen waar ik spontaan bij denk dat is een goeie ,dan klik ik op goeie vraag.En zo doe ik dat ook bij de antwoorden.Ik geef zelden een min.Alleen als het een oordelend antwoord is op een perssoon,maar dat komt zelden voor.Maar meestal plus ik als ik een antwoord echt goed vind. En als ik niet spontaan reageer vanuit mij zelf is het een normale vraag die ik wel beantwoord maar niet speciaal vind.