Marketing/branding: Hoe zorg je ervoor dat een merk in het lange termijn geheugen van de mens terecht komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag dat maar aan Bavaria, daar gaat nog lang over gesproken worden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah, over een jaar is iedereen het al vergeten.

Antwoorden (8)

Er op blijven hameren, maand na maand na maand enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herhaling, reclame en nog veel meer herhaling.
Leuke opvallende spotjes maken en uitzenden of laten drukken
Veel reclame maken en nog meer herhaling.
Dan moet dat gaan lukken.
De belangrijkste reclame is mond tot mond reclame waar het product of het merk word geprezen en door middel van een gesprek door gegeven aan iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest simpele is herhaling en associaties. Zorg dat een inidvidue gelijk aan een bijpassend iets denk, een slogan of setting, dan kan hij geen verder oordeel meer geven en zal wederom een link naar het merk maken. Bv Denk Obama en het eerste wat je te binnenschiet is ongetwijfeld 'Yes, we can'. Dat dit presies 3 woorden zijn heeft ook een reden. Dit is het meest makkelijk te onthouden (in tegenstelling tot 1,2 of 4 woorden, net al Heerlijk helder heineken) en dus werkt aanstekelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijke en vooral pakkende reclame. Van het soort waar mensen over praten in de trant van: "Heb je gisteravond ook die en die reclame gezien?"
En inderdaad vaak herhalen, vooral op t.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar bijvoorbeeld het biermerk Bavaria die doen het iedere keer, met als ultimate nu het voetbal, wereldwijd reclame wat mensen zich nog jaren heugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herhalen is de kracht van adverteren.....

En een goede pakkende slogan, met (soms) een leuk deuntje wil ook nog wel helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon hameren is niet genoeg vooral als het gaat om branding wat anders is dan marketing.
Je moet het opbouwen en het hangt van je doelgroep af hoe je dat gaat aanpakken. Als het gaat om een trendy merk ga je het niet zo maar overal adverteren, je creëert eerst interesse bij de juiste trendsetters, je maakt het een exclusie product en je zorgt dat de juiste mensen daar mee lopen.
Kijk naar de branding strategie van Apple voor al hun i producten....

Dus het antwoord is:
Identificeer je doel groep
Creëer de behoefte om te identificeren met je merk door PR en exclusief reclame (pak de trendsetters)
Zodra de markt goed en warm is start een volle campagne
Begin de PR campagne voor de volgende product zodat men weet dat je een echte merknaam heeft en geen eenmalig rage...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stuurt 30 leuke meiden in oranje sexy jurkjes naar het WK in Zuid-Afrika; dan komt het woord 'Bavaria' in je lange termijn geheugen!