Waarom kopen mensen producten uit een dure supermarkt terwijl de kwaliteit soms even goed is dan bij een goedkope supermarkt?

Weet jij het antwoord?

/2500

- Ze zijn gehecht aan een bepaald merk en hebben het idee dat dat beter is dan een 'merkloos' product. - Ze komen nooit in een goedkope supermarkt. - Ze hebben geen zin om eens iets nieuws te proberen, en houden het liever bij iets vertrouwds.

Het is nooit zo dat producten zonder merk beter zijn

Doel je dan op goedkope supermarkten die ook a-merken verkopen? Wss niet Sinds kort ben ik me erg bewust van de e-nummers die ze in voeding stoppen. Ik ging vaak naar de aldi de lidl enzo... tot dat ik me erg vermoeid ging voelen. Mijn huisarts vroeg me naar m'n eet gewoonten. Normaal vond ik... niet dus In de vaak goedkope producten (ook de euroshopper van de Appie) zitten zo ontzettend veel toevoegingen, dat is niet gezond. Ik neem nu a-merken (m'n arme portemonnee) met geen tot zéér weinig e-nummers. Mij hoor je niet meer klagen. Ik bedoel ermee dat helaas de goedkope supermarkten niet zo even goed zijn als je denkt. C-producten komen dan miss uit een a-merk fabriek, maar het moet goedkoop en dus troep erin

Imago building; De illusie dat wat duur is ook goed is speelt een rol. Kijk maar eens naar de manier om dure merkjes op kleding te naaien, Ook dat de kwaliteit stabieler zou zijn

Reclame, en smaak / voorkeur. Sommige mensen menen echt het verschil te proeven tussen Coca Cola en een huismerk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100