Kan men een trouwring dragen als symbool dat men voor iemand heeft gekozen en dus gebonden is, zonder dat die ander met jou wil getrouwd zijn?

Omdat ik op een bepaald moment in mijn hart voor iemand had gekozen en dat gevoel onveranderd blijft, ook al kiest die ander niet voor mij, wil ik graag als symbool een trouwring dragen. Ik ben immers niet beschikbaar voor een eventuele andere partner, omdat ik enkel nog aan haar kan denken. Mocht dat gevoel uiteindelijk wegebven kan ik de ring wel af mijn vinger halen, ik vind het nu mooi als symbool van mijn absolute keuze voor haar...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Om een antwoord te geven op je vraag ; natuurlijk kan je dat!
Nog wel twee ook, als jij dat wilt....;-)

Maar ondanks de vrijheid die je hebt om dit te doen, is het ook een keuze die een gevolg aangeeft, van een oorzaak in jezelf.

Je hebt ons al wat informatie gegeven over je gevoelens, dus misschien is het okee voor you, als we dat eens samen onderzoeken, zonder oordelen, gewoon eens kijken wat er in jezelf gebeurd?

Nah vooruit, je wilt zo graag iets bewijsbaars hebben, over hoeveel je toch van die persoon houd.
Voor wie wil je dat?
Wie wil je dat het opmerkt?
Daar zou je eigenlijk voor jezelf heel eerlijk in moeten zijn, anders hebben deze woorden ook geen zin..
Kijk, als je me verteld, dat het voor jezelf is, alleen maar voor jezelf, dan kun je net zo goed, iets minder opvallends doen, een bepaalde kleur kiezen voor je ondergoed, of een bandje om je pols, een speciaal riempje voor je horloge, en zelfs iets wat je gewoon thuis laat staan, zodat het echt iets is van jou.
Die trouwring is dan wel een beetje opzichtig, vindt je niet?

Maar het is niet alleen voor jezelf....want van jezelf weet je al, aan wie je denkt, dus hoef je geen bevestiging of herinnering, die heb je al.
Het is dus juist aan anderen dat je het wil laten zien!

Als die niet-partner je ring ziet, zal hij/zij het verafschuwen, en maakt daarmee een afstand die jij nooit meer overbruggen kan.
Een trouwring houd ook 'relatie' in, en die heb je nu, alleen maar met jezelf....jezelf en je eigenverdriet van; ' oh oh oh, ik heb je niet'

En als die ring voor anderen is?
Anderen die het zonodig van je weten moeten, dat je niet op kan houden met over die niet-partner te fantaseren?
Dan heb je voor een 'nieuwe partner' als die zich eens laat zien, definitief de deur dicht gedaan terwijl hij al op een kier stond.
Hoe zou jij je daarbij voelen, als dat gebeurt?

Wat je voelde voor die persoon, was een gezonde zaak, maar als daar geen reactie uit voortkomt, een reactie van die ander, dan sta je gewoon weer in je eentje.
En dat moet eventjes pijn doen, dat geeft aan, dat je de persoon wilde bezitten, als partner dan.
En als je niet bezitten kan.....ja, dan voel je de pijn.
En je geeft er nu een plekje aan, dat het van je hart af komt, maar nog steeds is het je denken maar, die niet loslaten kan.
Liefde die echt is, die zet niemand vast.
Het is geen gevangenis..of dacht je wel?
;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niemand kan je tegenhouden dat te doen. Je bent vrij om een ring te dragen, en je kunt zelf in je hoofd hebben wat die ring voor jou symboliseert. Dat kan ook een trouwring zijn, die je voor jezelf koopt. (trouwringen worden niet per definitie in paren verkocht, er zijn ook paren die samen maar een ring kopen, als een van de partners geen ring wil of kan dragen, bijvoorbeeld door gevaarlijk werk)
Evengoed... als ik degene zou zijn om wie het gaat, zou ik dat niet willen weten. Ik zou het geen prettig idee vinden als iemand met een ring zou lopen uit liefde voor mij als die liefde niet wederzijds zou zijn. Het komt nogal obsessief over.
Maar als jij die ring draagt en dat verder voor jezelf houdt, lijkt het me geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja mooi antwoord; en het komt idd wel vaker voor dat slechts 1 van de partners een ring draagt. plus van mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord, plussen lukt nog niet :(