Kun je in het weekend ook reizen met een Ov. Studenten(week)kaart?

Ik vroeg me af of ze de weekendkaarten doordeweeks blokkeren, en de weekkaarten in het weekend blokkeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt er best mee reizen, maar legaal is het niet.
Als ze je controleren dan hang je.

Antwoorden (4)

Ja hoor, je kunt er best mee reizen, maar legaal is het niet.
Als ze je controleren dan hang je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk wel als je betaalt! je reist dan ook nog met korting. Ik ga er van uit dat de vraagsteller dat zelf ook wel weet.
Ik dacht dat Appiekid vroeg of je dan ook gratis mag reizen, maar misschien bedoelde hij dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is precies wat ik bedoelde, Bessy ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik het toch goed begrepen!
Het kan idd zwart. Maar als je dat niet wil dan krijg je 40 procent korting op een kaartje. Ook handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een ov studentenweekkaart kan je in het weekend niet gratis rijden maar met korting. Dat houdt in dat je gewoon moet inchecken en uitchecken. Dat moet je altijd, maar nu moet je er wel voor zorgen dat er geld op staat. In de trein kan je ook een kaartje met korting komen, en bij controle je ov jaar kaart laten zien. Ik zou niet proberen gratis met de trein te reizen in het weekend. De conducteurs kunnen gewoon zien dat je een week kaart hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OV 'week' kaart werkt in t weekend als een 'gewone' OV chipcard. Dus saldo opzetten bij speciale opwaardeerkapp. bij oa Bruna of sigarenboer.