Wat is de 2e klas in Frankrijk?

Ik moet een werkstuk maken en in het Frans zeggen dat ik in de 2e klas van het v. g. onderwijs zit. Hoe zeg ik dit, vanwege dat de klassenindeling daar anders is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
14.8K

Antwoorden (2)

Cinqième, t is namelijk precies amdersom, 1e is 6e klas, etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cinquième, er hoort nog een U tussen
Zij hebben het net andersom. Bij ons is de eerste de eerste, bij hun de Sixième (zesde klas) De zesde is in Frankrijk Première (eerste)

De tweede is dus La Cinquième

Succes met je werkstuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Dit is het beste antwoord, want die andere zegt cinqième, en dat is 5e. Heel erg bedankt, ik zal morgen als beste antwoord geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ho eens even, het ís ook vijfde Het zit namelijk zo Bij ons is de brugklas, de eerste
In Frankrijk de zesde Bij ons tweede
in Frankrijk de vijfde Bij ons derde
in Frankrijk de vierde enz. Dus het is wel vijfde, ze doen ons systeem wel een beetje, maar dan andersom. Dus het is wel vijfde. Cinquième is trouwens de goede vertaling voor vijfde, de andere was er ook nog een u tussen vergeten.