Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat goedkope winkels ook een 'goedkoop' logo moeten hebben?

Je ziet bij goedkope winkels als de zeeman en wibra dat ze zich ook echt goedkoop presenteren! Ook het logo, met veel kleur, dat staat best goedkoop! Waarom kiezen ze hiervoor? Ik hoorde dat dit moet, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
769
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha leuke vraag! heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Goed he, van de zeeman en de wibra :-)!? Het zou toch raar zijn als hun logo een hele chique uitstraling heeft en de bussiness is goedkoop. Het wordt ze overigens niet verplicht, het is gewoon hun marketing strategie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat moet niet.
Maar als je een bepaalde doelgroep wilt aanspreken en een bepaalde boodschap wilt uitdragen, dan moet je beeldstijl daar ook bij passen.
Zo zal de gemiddelde uitvaartonderneming geen advertenties plaatsen vol roze glittertjes; merken die zich als chic willen positioneren, werken vaak met goud (en dan vaak ook met zwart of donkerblauw want dat geeft een mooi contrast).
Zeeman en Wibra hebben een duidelijk herkenbaar logo zonder teveel fliedertjes en fladdertjes. Of dat 'goedkoop' is? Lijkt me niet, het is eerder dat je dat logo associeert met die goedkopere winkels denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding