Een Russisch meisje wil mij graag ontmoeten in NL. Ze vraagt me 245 USdollar voor het krijgen v. Visa. Hoe weet ik of ze serieus is of op geld uit?

Ze geeft een serieuze indruk in haar brieven(mails), maar wie weet komt ze dus nooit nadat ze het geld heeft ontvangen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het omdraaien en zelf naar Rusland gaan want voor 245€ kan je geen visum en een (vlieg)reis naar NL betalen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist gewoon zeggen dat je daar heen gaat en een adres vragen. En dan eens gaan onderzoeken wie ze is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stuur nooit een cent. Want het volgende verzoek is weer geld, en ze kon natuurlijk net niet weg want smoesje, excuses. Nog een keer geld sturen , nu wat meer kan ze gelijk een ticket kopen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een deel van een mail posten? Soms is al goed te zien aan de fouten dat ze niet Russisch is bijvoorbeeld (bepaalde landen maken bepaalde fouten, ik neem aan dat de correspondentie in het Engels is?.
Erna55
8 jaar geleden
Ze zal, nadat je haar geld hebt gestuurd, de reis boeken.
Maar vlak daarvoor overlijd haar moeder en heeft ze geen geld voor de begrafenis. Je stuurt weer geld.
Dan heeft ze een probleem dat ze nog iets meer geld nodig heeft voor het visum. Je stuurt geld.
Dan blijkt dat ze eerst een rare boete moet betalen omdat ze anders het land niet uit mag. Je stuurt geld.
Dan is haar eerste vliegticket verlopen, ze moet een nieuwe. Je stuurt geld.
Dan zal ze toch heeeeel erg ziek worden en de dokter niet kunnen betalen.
Je stuurt geld.
Dan heb je al zoveel geld gestuurd dat het jammer is om ermee te stoppen... En ze wordt maar zieliger en je geld verdwijnt. Ze blijkt niet eens te bestaan .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nooitgenoeg Geef eens wat details over haar leven weer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed dat je het vraagt en de boel wantrouwt, genoeg mannen lopen hier met open ogen in.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ooit las ik een verhaal van iemand die zijn Poolse liefde steeds geld stuurde. Eerst voor visum en vliegticket, daarna voor begrafenis van moeder, daarna voor verhuizing van de nu alleenstaande vader, daarna ... enzovoort. Hij besloot op zoek te gaan naar deze vrouw. Uiteindelijk vond hij haar. Toen bleek dat "ze" een Poolse vrachtwagenchauffeur was, een beer van een vent, die leefde van het geld dat meerdere Nederlandse, Duitse en Belgische mannen steeds naar hem ("haar") overmaakten.
paulus811
8 jaar geleden
Leuke alias in dit verband heb je....
Ritsuka
8 jaar geleden
klinkt inderdaad als een nep situatie zoals hierboven beschreven
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk er is natuurlijk altijd een kans (klein) dat het een meid is die HIER heen wil komen, de vraag is , of ze ook bij jou wil zijn. Er zijn ook zat mannen die hier helemaal leeg getrokken* worden en daarna verlaten, maar ondertussen heeft zij dan al een NL paspoort. Dag na het krijgen van een paspoort wordt de scheiding ingezet. *En dan niet in de zin die jij wellicht hoopt.
Castle
8 jaar geleden
Serieus gebeurt. Een collega van mij had dit met een Turkse waarmee hij een jaar lang chatte. Hij stuurde regelmatig wat geld. Hij wilde haar verrassen en ging zelf naar Turkije en bij haar deur aangekomen ging het om een man. Deze bleek meerdere mensen zo te benaderen met een fake-profiel en er een aardige levensstandaard op na te houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze is erg vermakelijk, de zaak wordt hier omgedraaid. http://www.koelman.com/2012/hi-my-friend-do-not-worry-it-not-spam/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mullog Dit is goud !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat
Ze schrijft dat ze geen goed leven heeft in Rusland. De mannen daar zijn alleen maar uit op haar mooie lijf (heeft ze inderdaad als de foto's echt van deze persoon zijn), en zijn verder niet in haar als persoon geinteresseerd.
Verder heeft ze een broer die door haar moeder wordt voorgetrokken.
Dus ze heeft het niet best daar... Ik wil haar nu eerste vragen een foto te sturen waarop ze een bijzondere houding laat zien.
Als ze dit niet kan dan zijn de eerder gestuurde foto's dus gewoon fake en bijv. ergens op internet gevonden. Dank voor je interesse!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nooitgenoeg Hou maar op... Dit is HET standaard verhaal (lees die link even).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haar telefoon/camera is kapot, let maar op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kom je aan haar mail adres? Dan stuur ik haar ook een mailtje. Zal je zien dat ik exact dezelfde verhalen krijg. Of juist weer een ander riedeltje met andere foto's.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet je eens zeggen dat je wil betalen. Dan moet alles opeen via Western Union. iig niet via een credit card maatschappij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Nooitgenoeg Nu je 250dollar/euro in je zak houdt ga je volgende weekend met dat geld een paar meiden op een drankje trakteren. Dat kans dat dat wat leuks oplevert schat ik een factor oneindig hoger in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hahaha, mullog, bedankt voor de die link ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat je niet naaien. Allemaal nep. Niet op ingaan en gelijk afknijpen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Voor een schengenvisum 90 dagen geldig moet een rus €35 betalen. Dus hoezo $245? Laat je nou niet belazeren. Dat je twijfelt zegt eigenlijk al genoeg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kans dat ze serieus in mij is geinteresseerd lijkt mij ook vrijwel 0.
Als ze weer mailt vraag ik haar eerst een speciale foto te sturen, waarop ik kan zien dat ZIJ werkelijk is wie ze me steeds toestuurt....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Skype heeft meer te bieden. Je kan het hele verhaal daar aanhoren en hebt een vollediger beeld. Wat je kan doen is vragen naar de precieze kosten van haar visum en reis. Het volk hier kan die bedragen ontkrachten. Dan weet je meteen of ze liegt. Dat levert je voor nu meer op dan de foto. De foto is ook belangrijk, maar skype is veel beter en het zou raar zijn als ze jou niet wil leren kennen voordat ze naar je toe komt. Ver vliegen naar een onbekende is niet niks. Ik heb nog Nooit gehoord dat iemand een relatie zoekt in het buitenland omdat de mannen thuis zo slecht zijn. Onrealistisch. Wees voorbereid op een hoop ontwijkende antwoorden en geef haar niet zomaar het voordeel van de twijfel. Ik wens je het allerbeste en hoop voor je dat zij gewoon erg avontuurlijk is en dat ze het allemaal vanuit een goed hart bedoeld heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe vriendelijk ook, ze is echt op je geld uit. En als je betaalt, heeft ze nog meer geld nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze vraagt om geld ; dat is hoe dan ook altijd een rode vlag, en in de praktijk meestal het begin van een eindeloze stroom geld die kant op zonder resultaat. Niet aan beginnen, dan blijft de schade beperkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna, voordat de moeder overlijdt, kan zij eerst nog een winkeltje overnemen, want zij moet eerst zorgen dat haar broertje, die gedeeltelijk verlamd is, voor zichzelf kan zorgen. Die bijzondere houding die zij moet laten zien op een foto vind ik ook heel interessant. Kunnen wij die ook zien om uit te proberen?
Ik heb zo'n idee dat er geen Russin is die meneer Nooitgenoeg in de maling neemt, maar dat meneer Nooitgenoeg probeert de GoeieVraag lezers in de maling te nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze serieus is, vindt ze je wel hoor.... Houd zelf een gezonde afstand, van een kind van die wereld.
Je zult als Nederlands kind, nooit of te nimmer de gevolgen kunnen overzien, die de Russische staat op haarzelf en haar omgeving heeft gedaan.
Dat ziet ze zelf niet eens.

De leugen is voor die mensen, de enige manier om 'overeind' te kunnen blijven als mens....want de staat had daar een ander idee over, met alle gevolgen van dien.
Met als logisch resultaat....Volhouden! Nooit toegeven dat je leugenachtig was! Het bespelen van een ander zijn zwakheden, voor zelfbehoud, is ingegoten als verstandig handelen, maar wordt hier nog gewoon corruptie en afpersing genoemd.
En dat kom je tegen zelfs op meest gevoelige momenten, daar waar jij denkt dat het niet past. Ik begrijp wel, dat het niet meevalt om te zien, wat je hier niet geleerd hebt om te zien....
Maar je bent voor haar de zwakste, want jij bent gelukkig in Nederland, 'naïef' groot gebracht.
Maar verlies je niet in een leuk koppie, zo makkelijk als dat gaat, want er zit nog wat IN dat koppie ook, en daar moet je het mee doen. Vier jij je feestje maar hier, dat is nét zo spannend en onbekend, daar ligt het niet aan. succes! ;-)

Het beste antwoord

ga er ALSJEBLIEFT niet zomaar op in. doe allereerst wat research of de door haar genoemde kosten wel kloppen. ga aan haar hele specifieke dingen vragen zoals waar ze het aan wil vragen, waarom het dollars moeten zijn ( je leeft immers in een euroland ) waarom jij niet naar haar toe kan komen. zo veel mogelijk info vragen en het uiteindelijk zelf bepalen. ik weet niet of je haar al echt heel lang kent. als je haar net een paar maanden kent zou ik het niet doen als ik jou was. voordat je aan vrienden geld gaat vragen moet je elkaar toch al wel een flinke poos kennen.

en waarom moet jij het betalen als zij jou zo graag wil zien? een visum of VISA is niet zo heel duur. ( zie link eerste )

Ik kan begrijpen dat je haar ook wel graag wilt zien en dat je haar ( in elk geval voor je gevoel ) persoonlijk kent. maar toch heb je je twijfels, anders stelde je deze vraag niet. ik vind het een raar verhaal. ik zou het persoonlijk helemaal niet doen, maar dat je haar toch graag wilt ontmoeten kan ik begrijpen.

Hebben jullie al videochat of iets gehad? skype? want als ze van alleen chatten ineens over wil stappen naar persoonlijke ontmoeting in een relatief ver land als Nederland, waar ze de taal, het land en de mensen niet kent? dan is ze, of buitengewoon avontuurlijk, of ze ( als het in het geval van een oplichter al een zij is ) is een oplichter en wil jou 245 euro armer maken.

mijn advies, doe research ( check het bankrekeningnummer na, haar woonplaats, achtergrond, en haar foto's en verhalen ), ga er dieper op in, stel skype voor ( als ze zegt dat ze dat niet heeft is het onzin want een webcam is veel sneller geregeld en veel goedkoper als een reis naar Nederland ) en luister naar je gezonde verstand ( wat je al deed door deze vraag te stellen ). maar ga alsjeblieft niks zomaar overmaken

veel succes want ik kan me voorstellen dat het een moeilijke kwestie is.

Toegevoegd na 1 minuut:
( zie link eerste ) moet zijn zie link eerste resultaat. de eerste link op de google pagina
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ZE IS NIET SERIEUS. Waarom dollars? Waarom geen roebel? Ze bestaat niet, het is een catfish.

Toegevoegd na 45 seconden:
En ja ze wil je VISA niet een visum...

Toegevoegd na 6 minuten:
Bekende scam

http://www.russian-dating-scams.com/scams/first_things_to_know.htm

Toegevoegd na 8 uur:
Kan iemand de minnen verklaren? Door alle posts is al zo klaar als een klontje dat dit om een scam gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeer verstandig antwoord, weer een onbegrijpelijke min. Plussen lukt niet, maar ik had hem anders zeker gegeven, niet alleen voor je antwoord, maar ook voor je reacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap de min niet. Dikke plus.
Stink er niet in.
Castle
8 jaar geleden
Dikke vette + gegeven. ALs vraagsteller hier nog intrapt dan weet ik het niet meer. Desalniettemin goed dat deze de vraag stelde en dus ook een + voor hem. Die min snap ik ook niet. Het zou fijn zijn als die persoon het toelichtte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor jullie waarschuwingen.
Ze heeft echter ook haar paspoort op email meegestuurd, die ziet er wel echt uit.
Ik vind het lastig...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nooitgenoeg Kijk op de site
http://www.russian-dating-scams.com/scams/first_things_to_know.htm Dat is onderdeel van de scam aan de hoeveelheid paspoortplaatjes te zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.russian-dating-scams.com/scams/fra.htm#docs-afake
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nooitgedacht Heb jij ooit weleens je paspoort laten zien aan iemand om te bewijzen dat je bestaat...? Denk daar maar eens over na. Waarom wil zij zo graag bewijzen dat alles klopt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@nooitgedacht als je je toch wilt laten tillen, waarom stel je dan de vraag?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die minnen zijn wellicht van mensen die niet willen geloven dat dit soort dingen echt gebeurt, en dat er echt mensen in blijven trappen. Dikke plus van mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dikke plus + misschien krijg je teveel plussen volgens sommigen, daarom de minnen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus van mij, als contra tegen de minnen.
Ze hefet geen 245 dollar nodig voor een visum; ze heeft jouw handtekening nodig voor jouw garantstelling voor verblijfskosten en terugkeer.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Ik zat me al af te vragen of een visum uberhaupt nodig is voor een Rus om uit te reizen. Maar nee dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klopt beide: ze is serieus op je geld uit ;-))
Door het geld over te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze zo begint dan is er geen verdere interesse alleen je geld.
Als ze je echt wil kennen leren moet ze dit zelf investeren en kun je haar nog altijd bij aankomst het geld geven.
Tip : de mogelijkheden om naar het westen te reizen zijn echt niet meer zo streng als toen het ijzeren gordijn bestond.