Word THC (de werkzame stof in cannabis) tot vergif gerekend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Nee, het is niet giftig.

"Nog nooit is er een persoon gestorven aan een THC-intoxicatie" (zie bron)

Dan rekenen ze dood door onder invloed natuurlijk niet mee, maar daar vraag je niet naar.

Het heeft wel een LD50 waarde (zie bron)
maar die is zeer hoog: ff snel: bij 20% THC moet je er 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht voor roken (ervanuit gaande dat je alles opneemt, wat niet eens zo is)
Als je 60 kilo weegt zou dat minimaal 150 gram zijn..
Dan lig jij al lang out te gaan, dus dood aan ALLEEN THC gaat niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het is ook niet giftig, in tegenstelling tot een harddrug zoals bijv. Alcohol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
THC is slechtst 1 van de zoveel werkzame stoffen in wiet
maar wel de bekendste.
het is zeker niet giftig ,ik ga nog een stapje verder door te zeggen dat het geneeskrachtig is ,zelfs in de bijbel word er over gesproken kijk maar.

http://pentahof.nl/Brochures/210-drugsgenezing.pdf

in dit stuk word er gesproken over de mogelijkheden van de plant ,kijk maar.

http://www.argusoog.org/2009/06/hennep-de-oplossing-voor-heel-veel-problemen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk worden alle planten met een psychedelische of high effect gezien als giftig ,net als veel padestoelen wat vaak terecht is,maar soms ook onterecht bvb vliegenzwam s giftig omdat z halicinerende werking hebben