Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er zo weinig 2dehands elektrische kookplaten te vinden en waarom zijn de nieuwe zo duur??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat als je tegenwoordig een nieuw electrisch fornuis of kookplaat koopt verplicht bent om een verwijderingsbijdrage te betalen.
De verkoper heeft de plicht om het oude gebruikte toestel in te nemen.
De ingenomen fornuizen,en kookplaten maar ook andere wit en bruingoed apparatuur gaan naar een verwerkingsbedrijf.
Waar ze millieuvriendelijk verwerkt worden.
Bij ons bij de kringloop worden ze nog steeds ingenomen en gerepareerd.
Daarna schoongemaakt,en ter verkoop aangeboden.
Maar niet iedere kringloop doet dit nog,omdat als je repareren wil,ook 2e hands onderdelen moet hebben.
Toch hebben wij ze nog regelmatig,en ze verkopen goed.
Ook op marktplaats kom je toch nog regelmatig tegen.
En voor een nieuwe betaal je afhankelijk van merk toch nog altijd een fikse prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat ze zo duur zijn doen mensen ze niet weg voordat ze stuk gaan en die worden niet meer 2e hands aangeboden als ze kapot zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd electrisch gekookt, later inductie. Ze zijn niet tweedehands te koop, omdat ze niet kapot gaan. Wil je toch electrisch koken met een beperkt budget, dan raad ik je aan bij de Hanos te kijken naar NIET_inbouw apperatuur. Die zijn veel en veel goedkoper. Zelfs een inductie wok (ideaal, geloof mij) is goed betaalbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding