Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Edelstenen verkopen

Als je ringen gaat verkopen voor het goud ben je de steen kwijt. Dit vind ik een beetje raar eerlijk. Dus ik wil vragen waar je deze edelstenen kunt laten schatten en verkopen. Als het een juwelier is dan ergens in Limburg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan in principe bij iedere juwelier, maar je moet wel duidelijk aangeven dat je de steen wil behouden. Als je een pakketje naar
Postal gold overweegt zou ik de steentjes er sowieso uithalen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt juwelen ook 'compleet' verkopen, dus met stenen en dergelijke.
Ik zou eerst eens bij een aantal juweliers in je buurt een taxatie laten maken: wat is het waard, maken de stenen het meer waard of niet, zo nee, dan kun je vragen of ze de stenen eruit halen en aan jou geven en je alleen de goudprijs betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je eventueel begeven naar een goudsmid in jouw omgeving die de steen kan hergebruiken in een nieuw sieraad. Zoek dan naar een goudsmid die soortgelijke sieraden maakt, op die manier krijg je er waarschijnlijk nog het meeste voor.
Reken je niet rijk, niet alle edelstenen zijn waardevol. Het sierraad zelf en 'wat de gek er voor geeft' bepaald in grote mate de waarde. Maar als het een mooie saffier of robijn is...

Hij/zij kan je dan ook de sloopprijs geven van het edelmetaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding