Wat kan je tegen een stalker doen?

Ik ken iemand die niet alleen kan zijn en constant achter iemand aanloopt en diegene vind het ook vervelend, maar als ze er wat van zegt helpt het niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

dan moet er dus wat anders ondernomen worden om deze plakkende prittstift aan het verstand te brengen dat zijn gedrag abnormaal een vreselijk irritant is.

voor de andere peroon hier wat info (bij de link nog veel meer)

Is de maat vol dan kunt u naar de politie gaan want stalking is strafbaar (de wet spreekt van belaging).

Als u dat een te grote stap vindt, kunt u een advocaat vragen een brief te schrijven met een waarschuwing. Een medewerker van Slachtofferhulp Nederland kan u verwijzen naar een advocaat.

U kunt zowel aangifte doen als een melding doen.

Als u een melding doet zal de politie geen actie ondernemen. De politie maakt geen proces-verbaal en gaat niet op zoek naar de dader. Maar de politie is dan wel op de hoogte. Een melding kan van belang zijn voor eventuele vervolgmeldingen of andere (latere) aangiftes. Tijdens de melding kunt u tegelijkertijd informeren bij de politie wat de gevolgen zijn van het doen van aangifte.

Tijdens de aangifte vertelt u wat er gebeurd is aan de politie en u vraagt de politie om daarna actie te ondernemen. Misschien twijfelt u of het verstandig is om aangifte doen. Overleg hierover met de medewerker van Slachtofferhulp Nederland.

Zoek binnen het politiebureau een agent die zich hard wil maken voor uw zaak. Het kan veel energie vergen om iedere keer weer uw verhaal te vertellen.

Agenten kunnen, met uw goedkeuring, de dader aanspreken op zijn/haar gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij bent u erg slim!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prettig hè Euca, dat dit herkent wordt. ;) De serie-minnaar is bezig geweest in deze vraag, iedereen aan de minnen... :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de minnetjes blijven dus ....achtervolgen? ik ga er bij iedereen gewoon plusjes bij zetten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afgesproken, dan zet ik bij jouw ook een plusje en is iedereen weer kiet.
(nog een zinvolle laatste actie voor het slapen gaan) ;)

Andere antwoorden (6)

Politie bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang ze niet gevaarlijk zijn, niks doen. Weet je het niet? Politie inschakelen, maar die kunnen nog niet veel....
Gewoon zorgen dat je niet 's avonds alleen bent en niet alleen op verlate/donkere plekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zijn eigen middelen aanpakken .
Loop met 2a3 personen een tijd achter hem aan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha :)
ik kan niet veel meer zeggen dan hierboven,maar zeer zeker aangifte doen,stalken is erg ,
als je een getuige hebt ,sta je nog sterker,dit is natuurlijk met alles zo.sterkte met dit alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Confronteer hem als je met z'n tweeën bent (of meer) en zeg dat je het niet leuk vind.