Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je de tijd sneller voorbij vind gaan als je ouder word?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
673

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je ouder wordt, denk je niet meer aan één ding, bijvoorbeeld je studie.
Je krijgt een andere levenspatroon. Je houdt je bezig met meerdere dingen, waardoor de tijd sneller gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je ouder wordt je meer aan je hoofd hebt waardoor de tijd sneller gaat. Bijvoorbeeld kinderen, deze nemen al je tijd in beslag en dan is de dag alweer voorbij.

Daarnaast gaat er een soort biologische klok tikken die misschien maakt dat je denkt dat je leven sneller voorbij is en dat daarom lijkt alsof de tijd ook sneller gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K dan neem ik sowieso geen kinderen ik ben pas 19 en vind het nu al veel te snel gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik heb zelf geen kinderen ook hoor, maar ik denk dat je er zoveel van terug krijgt dat die tijd niet meer zo uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grauw en een snauw als je niet de duurste mobiels koopt ja, nee ik bedank ervoor. Ik houd ervan om weg te lopen voor gezeik en dat gaat dan erg moeilijk sinds de wet tegenwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen "neem" je niet.
Maar ik heb zelf geen kinderen, en ik vind de tijd ook voorbij vliegen tegenwoordig. Niet alles is zo overweldigend meer als wanneer je jonger was.
De tijd lijkt langzamer te gaan als je nieuwe ervaringen op doet. Die onthoudt je ook.
Hoe ouder je wordt, hoe minder nieuwe ervaringen. Je hebt veel al eens gedaan en meegemaakt. Meer sleur en minder nieuwe ervaringen, dat maakt dat t lijkt alsof de tijd sneller gaat. Alles is t zelfde.
Stond laatst artikel over in psy magazine. Boeiend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding