Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen ongewenste reclamefolders en dergelijke?

Ik heb op mijn brievenbus een sticker waarop staat dat ik geen huis aan huisbladen wil ontvangen en ook geen reclame. Toch zit elke dag mijn brievenbus bomvol met reclamefolders en andere troep, van foldertjes van de kruidvat en hema tot blaadjes waarop staat dat Amir een nieuwe kapsalon heeft. Ik wordt er echt gek van, ik heb toch niet voor niets zo'n sticker op mijn brievenbus geplakt? Weet iemand misschien wat ik hier nog meer aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
527

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Neem contact op met het depo waar vanaf de folders geleverd worden. Die kunnen dan de bezorger traceren en hem of haar er op aan spreken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bezorg post en als je zo'n officiele van de gemeente hebt dan mogen ze het niet in jou brievenbus doen en als zij dat wel doen kun je een klacht indienen bij het bezorgbedrijf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik folders rond gebracht, hierdoor weet ik dat als jij de organisatie belt die bij jullie in de buurt folders verspreid ( netwerk vsp, mediaverspreiders, etc...) dat zij dan contact opnemen met de persoon die elke week folders rondbrengt in jouw straat en deze persoon krijgt hier dan ook een opmerking en waarschuwing over van de organisatie waar hij of zij voor werkt. Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wacht gaan staan en als er zon ongedierte je brievenbus aanraakt een emmer water eroverheen.
Of een geluid van een heul heul heul agressieve hond nadoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
haha, wel creatief antwoord :P
Hay, ik weet hoe vervelen het kan zijn. Ik stel voor, dat als je een keertje tijd hebt, die persoon opwacht en er op een normale manier iets van zegt. Ook kun je contact opnemen met de instantie die die rommel laat bezorgen en hun zullen het voor je uitzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brief sturen aan:

Stichting Infofilter
Postbus 906
1000 AX Amsterdam

Die houden een register bij. Reclamebedrijven zijn verplicht deze te raadplegen, zodat jij steeds minder papier krijgt. Helemaal waterdicht is het niet maar het scheelt wel. De overige aanschrijven. Op de enveloppe met watervaste stift dik ADRES ONBEKEND - RETOUR AFZENDER zetten helpt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding