Als je gewoon piet wilt worden dan is het so simpel als mmm zegt. Wil je een GOEDE piet worden dan liggen de zaken iets ingewikkelder. Ten eerste moet je diep van binnen al piet ZIJN.
Verder moet je zien dat je diploma's haalt. Deze kun je halen op de pietenacademie. En ik kan je vertellen, dat valt niet mee! Het is hard werken en lange dagen maar als je dus piet BENT, diep van binnen, dan heb je dat er voor over.
Op de academie heb je deeldiploma's op het gebied van o.a.
- pietennederlands
- pakjes werpen
- inpaktechnieken
- pepernoten bakken
- zakken stikken
- daken lopen
- sint kleden (dat is overigens een minor maar wel aan te raden voor het omhoog 'likken' bij de baas)
- 'bel-en-ren' training

En zo nog veel meer.
Daarnaast heb je nog de mogelijkheid je te specialiseren in vakken, zo heb ik bijvoorbeeld nog een dicht-training gedaan en he bik daarna nog mn bachelor dichten gehaald. Resultaat is wel dat ik nu de opperdichtpiet ben.

Je ziet, zo makkelijk is het nog niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een vrije dag. ;-)
nee hoor, maar ik heb een concurrentiebeding meoten tekenen dat ik alleen voor de Sint mag dichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben jij die beroemde decaan op de Pietenacademie?+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdorie... ben ik toch herkend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bang zijn voor een schimmel is ook een +punt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt Conan. Maar niet altijd noodzakelijk. De hoofdpiet en stalpieten sowieso natuurlijk niet, de rest zou er nog mee weg kunnen komen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord biedt de meeste ruimte om actief mee aan de slag te gaan!

Andere antwoorden (10)

Dan moet je je zwart schminken en zo'n petje opzetten en een zak met pepernoten en een roe ter hand nemen en natuurlijk zo'n pietenpakje aantrekken.
That's it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een roe?? hoe ouderwets! +
Dat wordt je niet, dat ben je....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een verzoek indienen bij de rechtbank om je voornaam te veranderen. Je moet er wel een goede reden voor hebben, maar met een beetje mazzel kun je zo Piet worden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL +
Hallo, Als je zwarte Piet wilt worden, kun je het beste naar het bestuur van de activiteiten van je woonplaats gaan.
Die organiseren de intocht van de Sint in je woonplaats.
Als je je daar opgeeft kom je op een wachtlijst.(of niet)
Piet zijn is een grote wens van vele niet Pieten.
Als je aan de beurt bent krijg, je een telefoontje van de organistatie.
Kleding krijg je daar in bruikleen.

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenstaande in acht genomen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet in je schoen een sollicitatie brief aan sinterklaas en vertel hem dat je graag piet wilt worden. Misschien neemt hij je aan
ronron1212
13 jaar geleden
Ook Sinterklaas moet bezuinigen, dus je zal gelijk moeten hebben of er nog vacatures zijn. Waarschijnlijk zullen vele Pieten juist ontslagen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag best weten hoe je piet kan worden, want piet of liever pietjes is een andere naam voor hoofdluis en bedenk je nog maar eens voor je dat wil worden en zijn. Voor piet snot staan of een pietje precies zijn maakt je niet geliefd, dus ik zou weer nog maar een nachtje over slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Bij ons moet je dan naar de sinterklaasintocht stichting gaan ofzo

Toegevoegd na 19 seconden:
Daar ben je nu alleen wel wat laat mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop de wens in je schoen! Alleen sinterklaas kan een goed antwoord geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet klein beginnen, als een heel eenvoudig simpel pietje. Je loopt dan stage bij een echte ervaren piet en deze leert je het vak (als het klikt ). In den beginne ben je nog wit en zal de Sint je vernederen ,maar geef niet op en kruip net zolang door de schoorsteen tot je er als een
volwaardige zwarte Piet uitziet. Let op voor huizen
met houtkachels, er zijn vaak giftige dampen , een goede
mentor piet zal je daar zeker op wijzen.
Strooi in je vrije tijd kwistig met speelgoed (oefenen ) maar spaar ook je roede niet . Als je al deze basis technieken onder de knie hebt is het tijd om echt aan de slag te gaan.
veel succes !