Ik vind het vervelend als dat tijdens een avondje uit gebeurd. Die tijd is voor mij gereserveerd en bovendien is hinderlijk en storend voor de anderen die er zitten.
Je kunt ook tijdens toiletbezoek even kijken.
Niemand is zo belangrijk dat deze continue bereikbaar moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik vind dat dat niet kan, hoewel er natuurlijk wel enkele uitzonderingen zijn.
Als je elk moment gebeld kan worden over een dierbaar iemand die op de IC ligt, dan kan dat uiteraard.

Je kan het niet verbieden, maar ik vind het onfatsoenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan maar zet het volume ( en gebruik de tril functie ) gewoon wat lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het stoorend, maar sommige mensen vinden het gewoon. Ik zie soms 2 mensen aan een tafeltje zitten en dat ze allebij aan het bellen zijn, lekker gezellig...

Ik vind het niet kunnen. Smsen okee, maar dan moet je mobiel wel op trillen of stil staan zodat anderen er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat dit kan. Zeer zeker als je om welke reden dan ook bereikbaar moet zijn. En daarbij kun je, je afvragen hoeveel zaken mensen in restaurants eten. Deze mensen hebben inderdaad het fatsoen om de telefoon op 'vergaderen/trillen' te zetten. Maar in een 24-uurs economie vind ik dat dit kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is afhankelijk van de situatie. Bedenk voor jezelf hoe jij het zou vinden en hoe jij zou denken over degene bij wie dit zou gebeuren. Als jij bereid zou zijn om deze gevoelens van anderen over je heen te laten komen ten behoeve van dat ene telefoontje, dan kan het. Ik zet altijd mijn telefoon uit als ik mijn aandacht uitsluitend met een persoon wil delen omdat ik niet wil dat mensen over mij denken als ik over hun zou denken in dezelfde situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt van de gelegenheid af. Bij een formeel feesteten in een restaurant van niveau moet je wel een verdraaid goede reden hebben om je mobiel zelfs maar over te laten gaan. In een simpeler gelegenheid in een informele atmosfeer kan het al veel eerder.

In alle gevallen geldt dat je niet luid sprekend een hele tijd gaat telefoneren. Als het al moet, neem je op, je zegt op laag volume "ogenblikje, ik loop naar buiten", loopt zwijgend naar buiten, en begint daar je eigenlijke gesprek. Dat zal de beller accepteren - trouwens, die heeft het maar te accepteren.

In een eetcafé kun je wel aan je tafeltje telefoneren, mits je niet harder gaat schreeuwen dan de overige aanwezigen, en mits je niet vergeet dat je partner/vrienden bij je aan tafel zitten, die je dus niet te lang mag negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het kan wel: Ga zitten, zet je mobiel op luid en wacht tot je gebeld wordt ;)

Maar het is wel ASOCIAAL!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je jezelf bellen in een restaurant?

Maar kan wel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het net ff geprobeerd..en ja...HET KAN!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flauw ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar wel een direct goed antwoord...;-)
Ik zou hem niet op niveau `gehoorbeschadiging` zetten maar gewoon op trillen moet kunnen.