Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er 'standaarden' voor prijs-kwaliteitverhoudingen en zijn er instanties die hierop controleren? (zie uitleg)

Ik ben het zo beu..

Dat ik 3 euro 50 betaal voor een wijntje in de kroeg, dat bestaat uit 5 ijsklonten en een scheutje wijn..
Dat ik 4 euro betaal voor een koude, taaie hamburger met een plakje kaas van plastic in een attractiepark..
Dat ik 10 euro entree moet betalen en dan vervolgens ook nog 50 cent als ik moet pissen!

Kortom; mogen uitbaters zelf zomaar de prijzen verzinnen? Op sommige plaatsen heb je geen of amper mogelijkheid om zelf iets mee te nemen, zodat de verkooppunten er maar misbruik van maken door er veel te veel geld voor te vragen. Dat je iets meer moet betalen is prima, maar het dubbele voor iets dat 9 vd 10 keer niet te eten is, is nogal overdreven..

Kun je hier een klacht over indienen of zijn er instanties die hier op controleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
429

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt klagen bij het bedrijf; als iedereen dat nou eens zou doen EN niet meer naar zo'n bedrijf zou gaan voortaan, dan leren ze het wel.
Maar zolang ze klanten houden, gaan ze hiermee door.
En nee, er zijn geen controlerende instanties omdat de prijsvoering bepaald wordt door de uitbater. Dus in zulke gevallen werkt alleen 'niet luisteren, dan maar voelen', en niet meer gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan klagen maar meestal is het zo dat je hun regels en voorwaarden accepteert als je naar binnen gaat en dan heb je geen poot om op te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niets, je mag iets gebruiken. Prijzen moeten wel inzichtelijk zijn zodat je zelf kan bepalen of je dat er voorover hebt. De keus is aan jou. Elke uitbater mag vragen wat hij wil. Het is maar wat de gek er voor over heeft. Ik be in iedergeval klaar met o.a. de horeca. Meer dan vaak geen waar voor je geld ( slechte kwaliteit en beroerde service).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding