Helpt spul van de drogist tegen een schimmelnagel of moet je antibiotica silkken

Ik heb op mijn grote teen een halve Schimmelnagel en heb vorige week voor 90 dagen antibiotica van de dokter gekregen Ik wil dat liever niet slikken want ik ben niet zo van de pillen slikken Bij de drogist heb je allemaal middeltjes tegen schimmelnagels Helpt dat ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal geen antibiotica zijn. Antibiotica doet niks tegen schimmels, antibiotica IS schimmel.

Het beste antwoord

Mijn partner had ooit exact zo'n schimmelnagel en we hebben echt alle drogisterijmiddeltjes geprobeerd . . . en niets hielp.
Heeft toen ook de 90-dagen kuur van de huisarts gehad en toen was en bleef het weg. Het is trouwens 90 dagen omdat het zo lang duurt voordat een nagel vernieuwd is.
Maar weet je zeker dat het anticiotica is. Hoe heet het middel? Mijn partner had geen antibiotica, dat weet ik bijna zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat het heeft geholpen!
Het heet Terbinafine Sandoz 250 mg
Had je partner bijwerkingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,mijn partner had ook Terbinafine (is volgens mij de tabletvorm en in een sterkere dosering van Lamisil. Dit is géén antibioticum maar een anti-schimmel-middel.
Hij heeft helemaal geen bijwerkingen gehad maar dat is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend.
Het heeft prima geholpen, is nu 2 jaar geleden en nagel ik nog steeds helemaal schoon.