Hoe werkt een dejavu

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denkt dat je het al eerder hebt gezien maar in feite verwerken de hersenen het beeld twee keer.. Kijk op wikipedia, daar staat het mooi uitgelegd ;)

Antwoorden (4)

Zie ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verklaring-optreden-dejavu.502
http://www.goeievraag.nl/vraag/dejavu.30052

Ik ben overtuigd dat een déjà vu dat ook letterlijk is, dat je iets ziet dat je eerder zag, omdat je een fractie van een seconden even 'weg' was, dat je waarneming even haperde, zodat wat je ziet dus inderdaad al eerder gezien is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de film 'the Matrix' leggen ze dit uit. Dit is eigenlijk een hikje in het computerprogramma dat ons virtuele leven creëert. Of hebben mensen hier andere overtuigingen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet alleen dat ik het heb als ik even niet oplet ofzo.. Al is het maar een seconde, en als ik een déja vu heb dan weet ik ook wat er komt en kan ik het meezeggen.. =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je een dejavu wanneer de ene hersenhelft trager reageert dan de ander. Je hebt al gekeken maar nog niet gezien/ervaart. Het duurt even voor je je bewust bent van zaken die je onbewust al wist.