Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is het mogelijk dat de zuignap van mijn GPS houder niet meer hecht?

De houder heeft 2 dagen op het dashboard tegen het raam aangelegen net waar er ventilatie/warme lucht openingen zitten. Het rubber zelf ziet er normaal uit alleen wil het met geen mogelijkheid nog hechten :(

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb pas geleden hem schoongemaakt met een zeemvel die in een sopje van water en ruitensproeierantivries was uitgespoeld. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
29.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak zowel de zuignap als de ruit waar hij op moet schoon en vetvrij met spiritus.
doet hij het dan nog niet dan is hij lek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is niet lek, denk schoongemaakt met een fout product

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eerst even ontvetten en inspuiten met haarlak. Daarna een beetje vochtig maken (niet te nat) en dan weer laten hechten op het raam.

Of je hebt je raam van binnen schoongemaakt met iets wat niet samen gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wel, in mijn eigen wagen wil hij weer wel blijven zitten.

Andere antwoorden (5)

soms wil het wel eens helpen als je da zuignap gedeelte wat vochtig maakt
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat, ondanks het er niet zo uitziet, het rubber stug is geworden en de lucht niet meer binnen houdt.

Ook zou het kunnen dat de ruit niet helemaal schoon is. Dus wat ik zou proberen is om de ruit schoon te maken. en de navigator er zo warm mogelijk op plakken omdat koude lucht nog gaat uitzetten.

Toegevoegd na 47 seconden:
Ohja, wat inspuiten/smeren met bijv. vasaline helpt ook. Alleen krijg je daar wel minder schone ruiten van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: gebruik dat dampend stuk vlees in je mond en likken maar! Die ringen zijn toch zo weg te vegen.

Het kan natuurlijk dat er een miniscuul gaatje in de zuignap zit, dan heb je pech.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zit er een lek en dan is het mogelijk dat die zuignap eraf valt... Een klein beetje olie erop doen, die droogt niet uit, en het mag elke olie zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ook ruwe aardolie?
Om zuignappen goed te laten hechten moet de ondergrond schoon en spiegelglad zijn, de zuignap zelf moet schoon zijn en niet beschadigd, soms zitten er minieme scheurtjes in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding