Wanneer heb je recht op terugwerkende kracht(studifinancering) en wat houd terug werkende kracht in?

Zoals iedereen weet start studifinancering per kwartaal voor studenten. Ik word in april 18. Dit betekend dus dat ik pas in juli mijn studifinancering krijg. Sommige mensen zeggen dat je de studifinancering van de maanden mei en juni met terugwerkende kracht krijgt en anderen zeggen van niet..

Wie weet het??

Alvast bedanktt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Antwoorden (1)

Als je nu al studeert, heb je vanaf april recht op studiefinanciering. Ik snap niet waarom het dan pas in juli in zou gaan. Je moet gewoon (in het geval dat je al studeert) het formulier 'aanvragen studiefinanciering' invullen en daarop gewoon zeggen wanneer je 18 wordt. Als het goed is ontvang je het dan vanaf die maand. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je daar inderdaad over bellen/mailen met IB-groep (Of DUO heet het nu) en dan moet je dat nog navragen. Vaak duren dit soort dingen wel erg lang, dat is nu eenmaal zo bij DUO...
Terugwerkende kracht betekent dat, wanneer je éigenlijk recht hebt op 'iets' maar 'datgene' niet hebt gehad, dat je dat nog kunt krijgen voor de hele tijd dat je het niet gehad hebt. Wel kunnen ze er regels voor instellen. Zo geldt voor Stu-Fi volgens mij een half jaar...

Pas dus op als je nog niet studeert! Dan heb je nog geen recht op Stu-Fi!

Tip: Via onderstaande link kun je je Stu-Fi aanvragen.