Waarom zijn ze in Amerika dol op het opblazen van gebouwen met springstof, terwijl wij dat hier liever stukje bij beetje doen?

Picture for question
14 jaar geleden
in: Overig
2K
Antoni
14 jaar geleden
Wordt deze methode echt veel gebruikt in Amerika? Of ken jij deze methode vooral omdat hier televisieprogramma's over zijn gemaakt, omdat het spectaculair is?
AWM
14 jaar geleden
Ja, inderdaad, ik heb er geen statistieken van. Maar ik weet zeker dat het daar vaker gebeurt dan hier.

Antwoorden (4)

Amerikanen en springstof... Dat is dubbel op...
Dat gaat goed samen, nee sterker nog, daar waar amerikanen zijn daar is springstof... Overal waar de amerikanen binnenkomen, maken ze een depot om springstoffen op te slaan... Hier bij ons in Volkel, Nederland liggen Amerikaanse atoombommen...

Wij zijn voorzichtiger, wij doen dat met beleid, wij vergaderen erover tot het gebouw bijna vanzelf in elkaar zakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:zucht: was er maar een land waar de normen en waarden precies tussen Nederland en Amerika liggen.

Maar het antwoord, Amerikanen willen overal een show van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelheid. En tijd is geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
In tijd is er, volgens mij, weinig verschil, in kosten (daarom) waarschijnlijk ook weinig. Er is namelijk een hele lange voorbereidingstijd nodig vóór het daadwerkelijke opblazen van het gebouw. In die tijd worden de zwakke plekken van het gebouw gezocht. Als dat pilaren of muren zijn, worden daarin gaten geboord, waarin dynamiet wordt gestopt. Die staven dynamiet moeten worden verbonden met een ontstekingsmechanisme. Met een computerprogramma moet worden gezorgd dat de staven dynamiet op het juiste moment ontploffen. Enzovoort. Dit kan allemaal weken of maanden in beslag nemen, afhankelijk van de omvang van het gebouw.
tijd is geld, explosie is een stuk sneller..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
In tijd is er, volgens mij, weinig verschil, in kosten (daarom) waarschijnlijk ook weinig. Er is namelijk een hele lange voorbereidingstijd nodig vóór het daadwerkelijke opblazen van het gebouw. In die tijd worden de zwakke plekken van het gebouw gezocht. Als dat pilaren of muren zijn, worden daarin gaten geboord, waarin dynamiet wordt gestopt. Die staven dynamiet moeten worden verbonden met een ontstekingsmechanisme. Met een computerprogramma moet worden gezorgd dat de staven dynamiet op het juiste moment ontploffen. Enzovoort. Dit kan allemaal weken of maanden in beslag nemen, afhankelijk van de omvang van het gebouw.