Wat heb jij wel eens als oa gedrag meegemaakt in het verkeer?

Deze vraag was eigenlijk naar aanleiding van de vraag van Beemertje

Ik heb wel eens op een(2 baans) route gereden waar je niet harder dan 100 mocht. Dus ik reed 100, rechts vd weg, zo goed als geen verkeer. De hele weg heeft er een auto nog net niet in de kofferbak achter me gereden, terwijl er links geen verkeer was! Ik trapte dus 1 x heel snel op de rem..Hij kwam mij met een bloedvaart inhalen en sneed mij af en ging een hele tijd heel langzaam voor mij rijden. Kijk ,nu noemen ze dat (onbewust ??!! ) asociaal gedrag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb wel eens iemand geseind dat ie zun grote licht nog aan had toen ie mij tegemoet reed, dat kwam me op een wilde achtervolging te staan. Ik kende de weg en ben in een bocht een klein weggetje in gedoken zonder licht Hij schoot door en tegen de tijd dat hij was omgekeerd kon ie me nooit meer vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik naar Amsterdam ging en na een uurtje aankwam zonder file...

Is ongelogen waar, wel jammer is dat het 25 jaar geleden is dat dat gebeurde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand jaagde door een woonwijk heel dicht achter mij aan en uiteindelijk toen ik onvoorzien moest stoppen knalde die vol bij mij achterop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soort botsauto-actie door een paar allochtonen uit Noord-Afrika in een afgeragde Peugeot die iemand in een Volvo station van de weg wilden drukken. Ik zag het voor me gebeuren, heb maar even geseind en daarna kwam de afslag. Maar was wel echt bizar om iemand zo te zien rijden, 4 baans links en rechts heen en weer. Hadden ze wat mij betreft zijn rijbewijs mogen afpakken en nooit meer terug mogen geven, net als een celstraf voor poging tot doodslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook gewoon het gas loslaten.

Door op de rem te trappen creeer je direct een gevaarlijke situatie.

Ikzelf heb wel eens een gebalde vuist laten zien (tijdens een juich moment omdat ik een mooie plaat hoorde op de radio) helaas keek de meneer (type slak) voormij net in de spiegel. Hij schoot gelijk aan de kant.

Onbedoeld maar wel een gewenst effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rij onbewust standaard 30 km te hard.
en dit weet ik alleen omdat manlief het steeds zegt als ie naast mij zit.
een of andere debiel heeft besloten dat alle wegen rondom onze stad 50 KM zijn geworden.
ik ben het niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas bijna elke dag dat ik naar mijn werk rijd. Onnodig links blijven rijden.

In de situatie in jouw omschrijving had jij (gedeeltelijk) aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de schade als er een ongeluk had plaatsgevonden. Jij maakte je schuldig aan een "artikel 5, het creeëren van een gevaarlijke situatie". Iemand een "brake-test" geven is daar een voorbeeld van.

Het bumperkleven was misschien onbewust asociaal gedrag maar het afsnijden en voor je blijven rijden is bewust asociaal gedrag.