Kleur van ambulance

Waarom zie je soms witte ambulances? De meeste zijn geel. Ik heb er op gelet maar er staan op de witte geen bijzonderheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Antwoorden (3)

De gele zyn er volgens my om echt opgevallen voor noodgevallen, en de witte worden volgens my gebruikt als er niet zoveel aan de hand is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe beoordelen ze dat dan van te voren ? Ik bedoel op de meldkamer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk dat die klaarstaan. En dat ze dan zeggen wie waar heen moet. Want als mensen bellen voor een ongeval zeggen ze meestal hoe erg het is met de patiënt.en wat er aan de hand is .
Een Ambulance word gemaakt door verschillende bedrijven met elk hun eigen bouwstijl. Er zijn natuurlijk normen waar ze aan moeten houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot voor kort zagen bijna alle ambulance’s in Nederland er anders uit. De meeste waren wit van kleur maar hadden hun eigen strepen en andere stickers.

De laatste jaren zijn bijna alle ambulance’s geel van kleur en hebben ze de SOVAM striping. Het doel daarvan is dat de ambulance als zodanig herkenbaar is. Zoals elke politiewagen wit is, elke brandweerwagen rood is, worden alle ambulance’s geel.

Als je nog een witte ambulance ziet rijden is dit dus een oud model, die op termijn vervangen gaat worden voor een gele ambu. Kan zijn dat hij nog in dienst is als ambulance, maar het zou kunnen dat een particulier de auto heeft opgekocht en er nu prive in rijdt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook, dat het oude wagens zijn. Maar VZA rijdt met nieuwe witte.