Kan een mens de maanden doorkomen, door op alleen op bed te liggen,denken?

Wel dat je af en toe, dat je bijv wat te drinken pakt enz...

een jaar geleden
in: Overig
1.8K
Amadea
een jaar geleden
Dat is heel ongezond, je moet elke dag tenminste een kwartier in frisse lucht in beweging zijn. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk is dat een heel slecht plan.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Het begint er al mee dat volledig plat liggen en zeker langer horizontaal liggen, niet best is voor je gezondheid. Die zal achteruit gaan. Niet alleen door weinig beweging dus, waardoor spierkracht afneemt maar ook door je houding. Schuin slapen dus je hoofdeinde wat hoger scheelt al. Als je oefeningen op bed zou doen, scheelt dat ook. Weinig bewegen heeft ook invloed op de werking van je hersenen.
https://www.matras.info/matras-artikelen/mega-belang-slaap/
Pieterke
een jaar geleden
Er zijn mensen die door ziekte of handicap maanden bedlegerig zijn. Dus ja het kan. Maar ook die mensen doen, indien mogelijk, oefeningen om fitter te blijven. Maar hoe stel je het je verder voor? Er is voor een (gezond) mens werkelijk niets goeds aan om maanden in bed te blijven liggen. Je gaat lichamelijk en geestelijk achteruit. En wat denk je van boodschappen doen, je huishouden enz.? Laat je dat dan ook aan anderen over? Nog een ander punt is dat je sociale contacten minder zullen worden als je zelf nergens naar toe gaat. En zo zijn er nog wel meer negatieve punten op te noemen.

Geef als eerste antwoord