Is het leven van een dierbare het jouwe waard?

Is het leven van een dierbare belangrijker dan je eigen leven?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik een dierbare kan redden door mijzelf op te offeren, moet ik dit dan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ja, ik weet het uit ervaring.

Wij woonden landelijk. Waarschijnlijk had de postbode het hek open laten staan. Het zoontje van mijn man (2)rende naar de straat. Ik zag het en heb een sprint getrokken.
Een automobilist zag iets door de struiken schieten (ik) en remde af, en kon hem zo voor de auto wegpakken.
Gelukkig dat deze automobilist het dus in de gaten had. En heb hem daarna vreselijk bedankt.

Als ik een keuze heb tussen mijn kind en mijn partner, laat mij maar gaan. Mijn partner zou hetzelfde zeggen. Het leven van het kind was dan tekort terwijl ik al de nodige jaren heb gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je waard!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Lora. Zoiets lees je met vocht achter je ogen. Goed voorbeeld en een +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ :-)!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoor Lora +1

Andere antwoorden (14)

Ik kan niet zeggen of jij dat moet doen. Maar ik zou het zeker wel doen! Ik zou mijn leven wel geven voor mijn dierbaren. Zeker voor mijn vrouw en kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!!!!!!
Als iemand je dierbaar is dan spring je daarvoor in "de bres." Op dat moment denk je niet aan gevaar voor eigen leven! Je gaat er voor om je dierbare te redden waarbij je wel je eigen veiligheid in acht dient te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de feitelijke achtergrond van jouw vraag.?
Maar mijn antwoordt is nee. !
Ieders leven is uniek en als je van jezelf houdt moet je ook daarin zeker keuzes maken. Kan de dierbare het gemis om jouw vergoeden.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je kinderen hebt (denk het niet) maar je kind is toch meer waard dan je eigen leven? je kind is je toekomst als je er later niet meer bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker heb ik kinderen maar dat wil niet zeggen dat mijn leven minder is. Bovendien zijn er meerdere kinderen die zorg nodig hebben.!
Zal tot het uiterste gaan om ze te helpen maar weet ook dat de levens keuze bij de schepper ligt
Mijn kinderen zijn niet mijn toekomst ik heb ze de toekomst gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Liesbeth: Met respect voor je mening kan ik mij hier niet helemaal in vinden. Als je op voorhand weet (als je je dat nog beseft) Er is geen redden meer aan. Ja dan moet je je eigen leven niet op het spel zetten. Moeilijke gewetensvraag. Voor mij dus niet plussitief. Maar ook geen min. (je zegt het wel eerlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, als ik mijn leven heb gegeven voor mijn zoontje, dan heb ik altijd nog mijn vrouw die de zorg kan dragen (of mijn zus of zus van mijn vrouw, deze hebben het zelf al aangeboden) ik geloof niet in een schepper, dus ja voor mij is mijn toekomst mijn kind omdat ik daar op een bepaalde manier in voort zal leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liesbeth, dit is een super eerlijk antwoord en het toont lef om daar zo voor uit te komen.. En ook al kan ik me er niet helemaal in vinden toch voor het durven zeggen een dikke plus en BRAVO!
vanuit mijn optiek is mijn eigen leven het allerbelangrijkste, dus om dat op te offeren, nee dat gaat niet gebeuren.
nu moet ik er bij zeggen dat ik geen kinderen heb.
ik kan me wel voorstellen dat je het leven van je kind belangrijker vindt dan dat van jezelf.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +
Nee...

Mijn leven is belangrijker dan dat van een dierbare...

En noem het maar egoïstisch. Maar ik ben het belangrijkst. En dan de rest pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen kinderen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieqoh: Gelukkig niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een plus1 voor je eerlijke mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me je standpunt indenken. Maar ik denk dat als je kinderen heb je het wel voor ze zal geven...
maar ik heb ook (nog) geen kinderen. MAar dat denk ik zo..
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel eerlijk starbless +1
Ha, die Dccdegruiter;

Het klinkt erg nobel om te zeggen dat je je eigen leven voor dat van een ander zou willen geven en ik denk nu dat ik dat voor een aantal mensen wel zou doen. Maar dat weet je natuurlijk pas echt als je ooit in zo'n situatie hebt verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uit ervaring, dat als het om je kind of geliefde gaat, je geen seconde nadenkt.
Je hebt het al gedaan, bij wijze van spreken, voordat je erover nadenkt.
Als ik nu een van mijn kinderen zou kunnen redden door mijn leven te geven, zou ik het doen, zij hebben nog een heel leven voor zich.
Maar deze vraag doet me ook weer denken aan wat ze in een vliegtuig altijd zeggen bij de instructies in noodgevallen: zet eerst het zuurstofmasker bij jezelf op en dan pas bij je kind. Door eerst voor jezelf te zorgen, kun je kind beter redden.
Dus misschien is deze eerste reactie niet altijd een goed besluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of jij het moet doen daar ga ik niet over, daar ga jij over.
Zelf vind ik het in ieder geval een mooie gedachte. Echter, zo iets kan je niet van tevoren zeggen of je je leven daadwerkelijk zal geven als je daarmee iemand kan redden. Als ik het op mijzelf betrek; Aan de ene kant heb ik wel een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, aan de andere kant weet ik niet of ik de 'cojones' heb om ook daadwerkelijk mijn leven te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn leven geven voor mijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er meer dan 1. Dat ligt eraan in welke situatie. Ik denk dat je instinctief handelt, in gevallen van grote nood.
aleen voor mijn vrouw zou ik m'n leven offeren maar niet voor mijn kinderen. ik heb daar ook een verklaring voor.
mijn vrouw is namelijk belangrijker in ons gezin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen hebben van mij het leven gekregen. Ik zal er dan ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze dat leven gelukkig en gezond kunnen leven. Als ik daarvoor mn eigen leven moet opofferen, dan doe ik dat. Zou sowieso niet verder kunnen leven met de wetenschap dat ik iets had kunnen doen en het niet gedaan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut! Ik zou het zeker doen. Liefde voor een ander kan daarvoor zorgen. Ik zou voor mijn ouders alles doen als zij konden blijven leven. Het zelfde geldt voor mijn beste vriendin die ik al heel lang ken..

Of jíj het moet doen, dat is niet aan mij om te bepalen. Het is jou leven, ik ken je situatie niet, ik die persoons situatie niet, et cetera.
Dat is echt jou eigen beslissing!:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker.!

Maar hangt ook van af familie of een ander.

Goed over na denken.

Ik zou mijn leven voor mijn kinderen geven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ben namelijk zelfde jongste, volg een opleiding, besteed mijn tijd nuttig en beter dan de meeste, ondanks dat ik dan op GV zit.