Zou het prediken van het geloof verboden moeten worden op GV?

Ik wordt er zo moe van..begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb mn eigen geloof, maar zullen we ophouden met het geloof elkander op te dringen (zingendevelugels?)daar is de site denk ik niet voor bedoeld...dank u

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! +1
Hoewel...
Er zit toch een knop op je toestel...?
Amen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha touche.....

Antwoorden (10)

Ach, als er elke keer weer op gereageerd wordt, speelt het blijkbaar nog steeds. Wanneer men het zat is, lost het probleem zichzelf wel op, namelijk: geen antwoorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de discussies vind ik ook interessant maar ik bedoel echt prediken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wel ja.. Maar gebeurt dat? Heb je een voorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat maar, ik zie het al bij de andere reactie ;-) Dat moet inderdaad verboden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zingendevleugels gaat keer op keer helemaal los maar die vrouw vermoeid mij werkelijk...
Ik vind discussies over geloof altijd wel interressant, zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat. Als iemand mij een geloof gaat opdringen werkt dat bij mij vaak juist averechts.
Prediken over geloof op GV lijkt me niet de bedoeling, maar zolang de vragen echt 'open' zijn, vind ik het wel interressant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik heb het echt over prediken, keer op keer op keer op keer: http://www.goeievraag.nl/vraag/christenen-volgelingen-jezus.13089
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval.. Ja, die vragen zouden verwijderd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bespaart me de moeite van het antwoorden. +1.
ben het wel met je eens, Naatje....

discussies zijn aardig, maar elkaar iets opdringen niet...
en stellingen die de vraagsteller deponeert, mogen door anderen van mij altijd getorpedeerd worden... maar dan zijn 'gelovigen' meteen beledigd en dat maakt het dan weer ongezellig...

Toegevoegd op 24-06-2009 21:40:07
als een vraag echt open is en als de vraagsteller open staat voor de antwoorden is het altijd een avontuur... voor zowel vrager als antwoorder... ontbreekt die openheid, dan wordt het een heel ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook zingendevleugels heeft een plek op GV...

Nee het zou niet verboden moeten worden, (je lijkt nu wel een beetje op zingendevleugels)...

Alles mag er zijn zolang het binnen de richtlijnen valt, en daar moeten we ons bij neerleggen en zo hoort het ook...

Ik zou eerder voorstellen om vragen over geloof niet meer als kwetsend aan te merken, dat is het...

Als het met respect gebeurt, ben ik er voor om alles te laten, toe te laten... En ieder heeft zijn eigen grenzen en we hebben de moderators die de kwaliteit zal bewaken, mooier kan het toch niet...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er respect is en geen sprake van opdringen (wat volgens mij ook absoluut niet mogelijk is als het om religie gaat!), mag en kan er best van gedachten gewisseld worden. Maar niet met de intentie een ander te overtuigen.

Je kunt ervoor kiezen dergelijke vragen over te slaan en zo jezelf een hoop ergernis besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! Wie verplicht jou om dergelijke vragen te lezen als je je niet met religie e.d wilt bezighouden?+1.
Vragen die je niet interesseren sla je gewoon over, laat ze niet zo tot je doordringen.

Doet iedereen hoor. Pik de vragen eruit die je leuk vindt, lees de antwoorden die er staan en tik iets in als je werkelijk vindt dat je iets toe kunt toevoegen.

Niet alle vragen worden aan jou persoonlijk gesteld hoor....

Voor mij is 90% crap, maar het enorm interessante is dat mijn 90% crap compleet andere vragen zijn dan die van jou of van weer een ander. Alles bij elkaar is het gewoon leuk:)

(het getal van 90% is discutabel, ik weet het. Vul elk getal in wat voor jou beter is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
90% is inderdaad discutabel, maar goed, als je weet dat 73% van de statistieken ter plekke verzonnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :)
Het is een soort van vrijheid van meningsuiting/godsdienst. Alleen halen ze er niemand mee over, tenminste de meeste mensen antwoorden met de discussie dat God niet bestaat en anderen geloven al, du ik denk niet dat het nut heeft, maar als ze dat willen moeten ze maar lekker hun gang gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook, nee, JUIST zingende vleugels heeft ook een plekje op GV. Wat zou een forum zijn zonder een paar paradijsvogels ? Ik vind haar geniaal, want ze ziet verbanden die ik met vier liter jenever in mijn mik nog niet zou ontdekken. Ook vind ik het erg leuk om daarop dan heel kortzichtig te reageren, wat ik op een seriéuze vraag over of omtrent het geloof niet gauw zal doen ; die neem ik altijd wel serieus. Okee, soms gaat het wel erg ver, maar het entertainmentgehalte is ontegenzeggelijk hoog, en ik zou het missen denk ik.

Het valt me op meerdere fora op dat er altijd wel een paar mensen zijn die gewoon niet helemaal lekker 'in de groep vallen' zeg maar, en er zijn altijd hordes mensen die daar over vallen en eisen dat de persoon zich aanpast of weggaat, maar als dat ook daadwerkelijk gebeurd, is in de praktijk vaak de kleur uit het geheel verdwenen. Een eenheidsworst waar weinig opmerkelijks meer gebeurd. Geef mij maar een handjevol paradijsvogels ; al erger ik me wel eens, ik kan er stiekum ook wel weer erg van genieten. En ik ben vast niet de enige, gezien alle commotie die er altijd is rondom omstreden deelnemers.

Zeg eens eerlijk ; zou het er echt leuker op worden als al die mensen definitief zouden verdwijnen ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een goede vraag is waar iedereen zich in kan verplaatsen dan is het natuurlijk geen prediken.

Ik heb echter wel een aantal vragen gezien waar in de omschrijving van de vraag meteen een preek staat waar de vragensteller zijn/haar eigen antwoord geeft. Dat geeft degenen die de vraag beantwoorden geen objectief beeld meer. Of ze zijn het eens met het antwoord van de vragensteller of niet en gaan daar op in.

Dat soort vragen zin redelijk onzinnig en zijn misschien beter voor een forum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij moegen ze het verbieden, dan wel consequent zijn natuurlijk en ook aanvallen en ontkenningen op/van religies verbieden....... en overige zweverijen ook dan maar meteen. Waarom willen we in Nederland zo graag dingen verbieden, en als er regeltjes komen en/of geboden/verboden staan we weer vooraan om te zeiken omdat we beperkt worden. Lastig volkje hoor, ga hier nooit meer weg :)