Raar bloemetje op een briefje van 50 euro.

Afgelopen zaterdag had ik 12 briefjes van 50 euro, opeens viel het me op dat op slechts één briefje een raar bloemetje op stond. (naast het "50" tekentje")
Het was wel een echt briefje. Waarom staat er bij maar sommige (of alleen deze) briefjes zo'n bloemetje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
Heb je een foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nope, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even bij de bank binnenlopen, misschien weten ze het daar, of anders misschien bij de Koninklijke Joh. Enschedé waar geloof ik het geld van de Nederlandsche Bank gedrukt wordt.

Het beste antwoord

waarschijnlijk heeft iemand gewoon dat bloemetje er op gezet
alle biljetten zijn identiek alleen serienummer verschilt.

Toegevoegd na 46 minuten:
even gegoogled en ik vond dit:
Kleine stempeltje of chopmarks vindt men op biljetten met vooral de hogere waardes. Ze worden meestal geplaatst door geldwisselkantoren in het midden en verre oosten wanneer de echtheid van het biljet is gecontroleerd