Dit is een soort 'barcode' waardoor de zebra's elkaar kunnen herkennen, dit doen ze door rondjes om de ander heen te lopen en de 'barcode' te 'scannen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De strepen zorgen ervoor dat de zebra minder goed zichtbaar is voor leeuwen, omdat deze alles in zwartwit zien. De patronen van al die zebra's zijn daardoor verwarrend voor de leeuw.
Veder zorgen de strepen ervoor dat de zebra koelt blijft. De zwarte strepen absorberen namelijk het zonlicht en worden warmer, terwijl de witte strepen zonlicht terugkaatsen en kouder blijven. Door het verschil in koud en warm ontstaat er een luchtstroom, waardoor de zebra afkoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord. wist ik niet. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfde hier, wist ik ook niet,
Het is verkeerd als je zegt dat een zebra strepen heeft voor de beschutting en warmte.

De oorzaak: genetische mutaties, het is gewoon zo. Er is geen reden voor.

En omdat deze strepen voordelig waren, zie antwoord boven mij, overleefd de zebra het op aarde en bestaan ze nog steeds.