Hoe krijgen ze een hijskraan op het dak van een hoog gebouw?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.7K

Antwoorden (4)

Met een andere hijskraan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een andere hijskraan, delen in stukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat er meestal niet op maar in en wordt met het gebouw steeds hoger. Door een soort zelfhijsende constructie zetten ze er steeds een element tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe krijgen ze 'm dan weer naar beneden?
De meeste torenkranen die bv torenflats bouwen groeien mee met de hoogte van het gebouw (systeem wordt veelvuldig toegepast in de VS bij wolkenkrabbers). Ze bouwen zichzelf op, worden om de 10 meter 'verankerd' aan het te bouwen gebouw, en als de totale hoogte bereikt is, breken ze zichzelf ook weer af.
E.e.a duidelijk gemaakt aan de hand van bijgevoegde afbeelding.

Toegevoegd op 24-06-2009 12:02:17
OP de foto zie je het stuk wat 'er tussen geschoven' wordt, afbreken gaat via de omgekeerde weg.