waarom gaat mijn exel maar tot rij 65536 wat een ongelijk getal?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Upgraden naar Excel 2007, dan heb je er 1,048,576 als het je dwars zit.
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

2 ^ 16 = 65536
Dit zijn precies 2 bytes. Een getal wat voor een mens onlogisch is kan voor een computer nog wel logisch zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
??? 1 byte is 8 bits hoe kom je op 2 bytes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je met bytes rekent dan zin 65536 bits precies 64 bytes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zegt het zelf al. 1 byte is 8 bits, 2 bytes is dus 16 bits. Je hebt 16 bits nodig om tot het getal 65536 te komen aangezien 2 ^ 16 = 65536.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2 ^16 zijn zijn dus 16 enen of nullen. dus 16 bits en dat is 2 bytes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.google.com/search?q=0b1111111111111111+in+decimal
Is denk ik een overblijfsel van het dos-tijdperk.
Maar als je zoveel rijen nodig hebt heb je wel een erg groot spreadsheet.
Maar voor zover ik weet kun je gewoon rijen bijmaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het programmeren wordt voor een geheel getal vaak een standaard geheugenplek van 2 bytes gebruikt; in C (waar Excel grotendeels in geprorammeerd is) heet dat een integer. Een integer heeft 16 bits, en heeft dus 65536 verschillende mogelijke waarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een int is op de meeste systemen geen 16 bits, maar 32. Een int in C moet minimaal 16 bits zijn, maar bij mij is een int toch echt 32 bits. Maar het idee klopt wel. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een short integer wel. En waarom zou je geheugen reserveren voor een 32 bits integer als je 16 bits al niet volledig benut gaat worden... Het is vanuit programmeer oogpunt niks anders dan een manier om geheugen te besparen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou nou, wat een geheugenbesparing... 16 bits! Zeker aangezien ik wel iets van 8 miljard bits in mn geheugen kan opslaan. ;)