Door dat je hersenen uit verbindingen bestaan en hie ouder je word hoe meer verbindingen ontstaan, maar het maken van verbindingen stopt ong. Als je 23 bent, daarom word altijd aangeraden om (bijna) geen drank te drinken tot die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijsheid ontwikkel je door levenservaring en het maken van keuzes in je leven. Deze keuzes kun je vervolgens overdenken en daarvan leer je in de toekomst. Ook kun je veel wijsheden leren van mensen die al wat ouder zijn en dus al veel levenservaring hebben opgedaan. Verder moet je er wel voor open staan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wijsheid kan je kan het ontwikkelen door kennis en kennis op te doen.

dat kan door leren, door lezen, door praten, door (levens)ervaring op te doen, door te luisteren en te kijken, door te vragen en te doen, door te observeren en te relativeren.

wijsheid kan een juist besluit zijn, maar ook een specialisatie op een bepaald gebied, je kan wijsheid toepassen, je kan wijsheid delen maar ,wijsheid kan ook betekenen dat je weet dat je ergens tekortschiet, of wijsheid tonen door iets te laten.

alles wat je oppikt, leert en weet is wijsheid.

de kunst is om de wijsheid op een juiste wijze te gebruiken!

wijsheid komt met de jaren :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een beetje wijsheid. mijn kromme zinnen komen door dyslexie .....zorrieh! :)
Door als baby veel positieve aandacht te krijgen, is uit onderzoek gebleken...