Lichaamstemp. Van een mens is 37 graden, waarom krijg je het heet als het buiten ook 37 graden is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Omdat je huid niet 37 graden is. Dat is het lichaam alleen van binnen. Dus alle sensoren op je huid voelen het temperatuursverschil waardoor je het warm hebt. (of koud)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je bij gelijke of hogere temperatuur niet meer kan afkoelen.