Je kunt ze ter beschikking van de wetenschap stellen. Maar ze kunnen niet dienen als vervanging bij een mens met een hersenziekte. Want je bent dood als je hersens dood zijn. En dode weefsels kunnen niet getransplanteerd worden.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja, maar niet dat je ook zijn ' verstand' hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ak vermeld kan je inderdaad je hersenen voor de wetenschap latrn gebruiken, maar ze zetten jou hersenen niet in een hoofd van een ander, zou wel leuk zijn want die persoon die jou hersenen heeft herkent zijn of haar eigen familie dan niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op: www.hersenbank.nl. Zelf heb ik een hersencodicil, deze moet je apart hebben wil je je hersenen doneren. Lees wel goed wat de voorwaarden zijn, hier moet je tegen kunnen.

Toegevoegd na 56 seconden:
met doneren, wordt dus bedoeld, doneren aan de wetenschap. Niet aan een persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in NL overleg met de instelling aan wie je je lichaam doneert, te weten komen of ze je lichaam willen hebben en dus ook de hersenen.
Zo ja, dan bespaart dat je erfgenamen de kosten van de uitvaart.