Wordt algehele narcose bij het verwijderen van verstandskiezen toegestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zelf was ik enorm bang om mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg onder verdoving te laten verwijderen.
Bij de narcosetandarts (zie bron) kun je echter allerlei behandelingen, waaronder voor het verwijderen van verstandskiezen, onder narcose laten uitvoeren zonder speciale reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, in sommige gevallen wel. Als je er nadrukkelijk om vraagt en een goede reden hebt wordt het mijns wetens niet geweigerd. Echter raden ze het vaak wel af omdat algehele narcose meer risicos met zich meebrengt en het veel duurder is.

Ik ken mensen met veel angst of verstandelijk gehandicapten die zonder problemen algehele narcose kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verstandskies van mijn dochter was helemaal scheef gegroeid in haar kaak.
De chirurg besloot hem er onder algehele narcose uit te halen, het gewrik en de eventuele pijn zouden anders te heftig zijn voor de patiënt.