Wiskundige vraag over procenten

Ik zit goed te leren voor morgen, dan heb ik een toets!
Ik leer de testvragen en controleer het ook in het antwoordenboekje die ik erbij gekregen heb.

Bij een vraag staat '' Op 1 januari 2003 stond er op de spaarrekening een bedrag van 500 euro. Op 1 januari 2004 stond een bedrag van 520 euro.

vraag a. Bereken het rentepercentage dat de bank per jaar geeft.

Heb ik gedaan. 100:500x520=104. Gecontroleerd in het antwoordenboekje en het was goed. Maar onder 't antwoord in het antwoordenboekje staat ook nog eens 8%. Kan iemand mij vertellen wat ze met die 8% bedoelen en hoe ze daaraan komen want dat staat er niet in.

mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je berekening is gewoon goed, namelijk 4%.
Je moet nog even goed in het antwoordboekje kijken of die 8% inderdaad op deze vraag slaat, het lijkt mij namelijk niet juist, als het echt over deze vraag gaat.
Succes morgen met je toets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga weer volop leren danku! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt man :)

Andere antwoorden (2)

Het kan niets anders dan 4% zijn. Waarschijnlijk is die 8 een fout die nog weggehaald moest worden. Een typfout waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NP!
In jou vraag staat voor de vraag.. Vraag "A" wat zijn de andere vragen of is dit de enige vraag? Want mischien is die 8 procent voor een ander antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag B = Het rentepercentage is voor het jaar daarna hetzelfde. Hoeveel staat er op 1 januari 2005. Daar had ik 500x1,04^2=540.80 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed. Jij gaat morgen een 10 halen.