Kan iemand mij uitleggen wat dit ongeveer betekent?

Ik moet een verslag schrijf, waarin ik eerst een stellingnaam moet zetten, en dan argumenten voor die stellingnaam moet geven. Alleen... Ik weet niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt, en ja, ik ben niet zo slim. :P Dus, kan iemand mij in duidelijke kindertaal uitleggen wat het betekent? xD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een stellingname moet opschrijven.

Een stellingname is een standpunt. Hoe jij ergens over denkt.
Als je dan als voorbeeld neemt 'de doodstraf' , dan kun je als stellingname hebben: " de doodstraf moet weer worden ingevoerd"

De argumenten zijn dan de redenen die jou stellingname ondersteunen. Waarom klopt jouw standpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok

Andere antwoorden (2)

Het is niet een stellingnaam (de naam van een stelling), maar een stellingname. Dit wil zeggen dat je een stelling poneert - bijvoorbeeld: roodharigen zijn leuker dan blondharigen. Daarna moet je de stelling verdedigen dus: waarom zijn de roodharigen leuker dan blondharigen.

daarom dus :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok
Een stelling is;

een zienswijze,
een standpunt,
een mening,
een oordeel,
een gedachte,
een overtuiging enz.

Het is dus een onderwerp waarover jij een eigen mening hebt. Als je een stellingname hebt gevonden moet je dus me argumenten komen die jouw stelling sterker maken.
Je moet dus overtuigen met argumenten dat jij het goed ziet zoals je het omschrijft.

Stel; De stelling is;' Nederland moet een koninkrijk blijven',
dit is jouw mening, jij stelt dat dit zo moet zijn. dan moet jij dus beargumenteren, waarom jij dat vindt. de vele voordelen en de weinig nadelen die dit aanblijven van de koningin oplevert.