Om ons voor te bereiden op situaties waarin we kunnen belanden, en om gedane situaties goed af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan bereid je je waarschijnlijk voor op iets waarvan je verwachtingen hebt, dat het een slechte agloop heeft. Je droom is dan al zo erg geweest dat de werkelijkheid wel mee moet vallen.
Het is het verwerken 's nachts, wat je overdag hebt meegemaakt. Of zomaar dromen die je je later niet meer kunt herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen stoppen dan alles in het 'juiste laatje'. Hierdoor leer je. Ook al herinner je je niets, je hebt geleerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn veel theorien over, de ene zegt dat in dromen gebeurtenissen verwerken van het dagelijkse leven. De ander zegt dat het een soort spirituele boodschap is maar wetenschappelijk weten we nog niet waarom we dromen. Sigmund Freud heeft er heel veel dingen over geschreven. Zijn theorieen worden tegenwoordig steeds minder gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen is het 's nachts verwerken van wat een mens overdag heeft meegemaakt. Dus we dromen om het meegemaakte te verwerken.