Waar vind ik een goede "voorbeeld" sollicitatiebrief voor een functie als accountant (nog in opleiding)?

Ik ga binnenkort solliciteren, maar daarvoor wil ik een goede voorbeeldbrief hebben als accountant (nog in opleiding), wil ik een beetje indruk maken. Waar vind ik zulke brieven (online)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Voor de echt luie sollicitant : zie link. Instant brief met jou gegevens.

Maar dat wil je helemaal niet. Een goede sollicitatiebrief springt er uit en valt op. Het is je 'visitekaartje' dat je aan je CV hangt.

Je schrijft dus gewoon een brief waarin je vertelt op welke functie je solliciteert, waarom die je interesse heeft en op welke gronden jij denkt daar bij uitstek geschikt voor te zijn. En liefst ook waarom je denkt dat jij de beste man/vrouw op die plaats zou zijn, onderschreven door een beetje basale kennis van het bedrijf en het werk.

Daarbij hou je je aan de basis van de brief-etiquette (met plaatsing van geadresseerde en afzender, datum, aanhef, onderwerp, niet met ik beginnen, losse aline's, afzender zoals je dat op school met Nederlands hebt geleerd - al zijn er tegenwoordig wat variaties op toegestaan).

En het belangrijkste : ALS je een mooi handschrift hebt, schrijf de brief dan met de hand ! Een mooi handschrift is een uitstekend visitekaartje, omdat iedereen daarvoor smelt en het tegenwoordig nog maar weinig voorkomt, dus valt het ook meteen (positief) op. En als je een onleesbaar of losse-letters-handschrift hebt, doe het dan op de computer, met een standaard leesbaar zakelijk lettertype. Vooral geen jolige lettertypes ; je moet wel opvallen, maar niet in het negatieve.

De tweede link geeft algemene informatie over brieven schrijven en indelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Accountantskantoren zijn niet zo van de standaardbrieven, ze willen ook geen standaard accountants maar mensen die eruit springen. Dus wees alsjeblieft origineel en zorg dat een meerwaarde hebt t.o.v. de overige sollicitanten die wel de standaardbrieven hebben gebruikt.

Succes!
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel ;)
Een echte accountant schrijft zijn eigen brieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben nog in opleiding pimbakker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik studeer zelf ook (Accountancy) en heb op de middelbare school geleerd hoe ik sollicitatiebrieven moet schrijven. Ik denk dat een standaard brief van het internet niet gaat helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor de tip