Een gezond dieet:
Aanraders
* voedsel rijk aan vezels: volkoren producten, brood, pasta, bonen, linzen, …
* fruit (minstens 2 stuks per dag) en groenten
* voedsel laag in vet of rijk aan onverzadigde vetten, zoals vis
* minstens 1,5 l mineraalwater gedoseerd over een hele dag

Te vermijden
* pindaproducten
* gefrituurd voedsel
* veel zout zoals tafelzout of jodium zout
* gezouten voedsel zoals chips en voedsel in blik
* zuivelproducten zoals melk, kaas en roomijs
* voedsel rijk aan enkelvoudige koolhydraten of geraffineerde suikers

Hoe beter je algemene gezondheid, hoe mooier je huid. Niet enkel je voeding aanpassen is noodzakelijk, maar ook voldoende lichaamsbeweging is onmisbaar. Door te sporten ga je zweten. Dit maakt je poriën vrij van het overtollige talg. In combinatie met de juiste voeding ga je zeker weer stralen!
Amadea
13 jaar geleden
Die chemische zooi werkt allemaal niet, Gewoon je huid goed schoon houden en als je toch een puist hebt een hele hete douche nemen waardoor je hem kan uitknijpen en daarna desinfecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet niet veel chocola maar een gezonde maaltijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wel degelijk een middel dat helpt. Het is alleen wel een zeer agressief middel en kan leiden tot een zeer droge en rode huid.
Het heet benzoylperoxide en kan je verkrijgen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er ook voor dat de zalf niet in je kleren komt, want dat bijt in de stof.