ik heb voor engels nu al 3× een 4 maar ik doe niveau BB hoeveel onvoldoendes mag je eindelijk op je eind cijfer hebben ik dacht 2 toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Op de school waar mijn kinderen op zitten geldt het volgende:

Je bent over als je gemiddeld een 6 of hoger staat voor alle vakken. Daarnaast mag je niet meer dan 3 onvoldoendes hebben. Een 5 geldt als 1 onvoldoende; een 4 geldt als 2 onvoldoendes.

Simpel gezegd: je mag 3 x een 5 hebben of 1x een 4 en dan 1x een 5 zolang alle cijfers in totaal een gemiddelde van 6 zijn.