Een vraag bedenken is helemaal niet moeilijk, maar een zinnige vraag stellen wel.

Vroeger hadden ze mij altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan, maar als je zo eens op deze site kijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, vragen komen namelijk gewoon in me op. Voor interviews is het wel een ander verhaal. Maar om een 'goeie vraag' te bedenken moet ik wel een tijdje nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet moeilijk om ze te bedenken, maar wel hoe ik ze duidelijk moet stellen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedenk geen vragen, zo komen vanzelf.Het is niet zo dat ik de hele dag loop te denken: wat zou nou een goede vraag zijn?

Maar een vraag bedenken opzich is niet moeilijk. Een goede vraag bedenken wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedenk geen vragen, ik kom ze tegen.

Als ik een vraag tegenkom waarvan ik denk dat ik die op GV zou kunnen stellen, dan doe ik dat.

Ik ga geen vragen bedenken met als enige doel "ook eens iets te kunnen vragen" op GV. Daar zie ik de zin niet van in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat hij zegt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hear, hear. Je bespaart me de moeite van een antwoord, +1.
Ja eigenlijk ben ik meer iemand die antwoordt dan iemand die vraagt. Voor ik een vraag ga stellen, google ik eerst om wat meer over het onderwerp te weten te komen. In veel gevallen is dan het stellen van de vraag overbodig geworden. Als ik over het antwoord twijfel, stel ik de vraag alsnog. Wel stel ik soms een vraag omdat ik wil weten hoe andere mensen over een bepaald onderwerp denken. Dit gaat dan meestal over een onderwerp dat mij al enige tijd bezig houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik stel eigenlijk meestal vragen omdat ik een mening of ervaring wil weten.
feiten vallen vaak wel op te zoeken.
ik moet me juist inhouden met vragen stellen.
ik zou bijv. graag weten wat jullie van m'n avatar vinden, maar vind het ook weer zo onbenullig om dat te vragen.

samenvattend; vragen bedenken is niet moeilijk, maar vragen schiften wel.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nee hoor, ik heb de kleine mozes betrapt toen hij zich aan het poetsen was :)
Nee, want het is niet verplicht om ze te bedenken, dus als er een in me op komt stel ik m en anders niet. Dus is het ook niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Want als ik een vraag stel, moet het iets zijn dat ik echt wil weten en niet via Google of iets dergelijks kan vinden, geen simpel feitje, geen onzinnig onderwerp (raadsels enzo, ligt me niet) én -natuurlijk (?) iets waar ik zelf geen antwoord op weet.
Ik heb tot nu toe dan ook nog maar 19 vragen gesteld, waarvan 10 over GV zelf, en 9 over dingen die me te binnen schoten of die getriggerd werden door een andere vraag.
Echt een poosje ervoor gaan zitten en de ene na de andere vraag eruit laten rollen is niet echt mijn ding. Knap dat anderen het wel kunnen, maar na een week of drie hier begin ik eigenlijk nu al te merken dat het aandeel interessante vragen wel afneemt en herhalingen toeneemt.

Maar ik ben er een groot voorstander van dat mensen voorál vragen blijven stellen, hoor. Anders wordt het helemaal zo saai....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, wat is de kleur van je achterlicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee; kan ik zelf niet zien. Vermoed dat het rood is.
Nee, ik bedenk geen vragen; zij borrelen soms op bij het lezen van iets anders en een enkele keer stel ik een vraag over een acuut probleem, maar meestal wil ik weten hoe andere GVers over iets denken.